Friday, March 2, 2018

တစၧကဂၤပဥွာ (တစည္းသမား၏ အဂၤါ ျပႆနာ)


၁၀။ အသွ်င္ဘုရားနာဂေသန ''တစည္းသမား၏ အဂၤါ နွစ္ပါးတို့ကို ယူအပ္ကုန္၏'' ဟူ၍
ဆိုေတာ္မူ၏။ အဘယ္အဂၤါနွစ္ပါးတို့ကို ယူအပ္ပါကုန္သနည္းဟု (ေမးေလွ်ာက္၏)။ မင္းျမတ္
တစည္းသမားသည္ တံမ်ဥ္းခ်ည္ကို လိုက္ေလ်ာ ညီညြတ္ေစ၍ သစ္ကို ေရြသကဲ့သို့၊ မင္းျမတ္
ဤအတူသာလွ်င္ ကမၼ႒ာန္း စီးျဖန္းေသာ ေယာဂီပုဂၢိုလ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားအဆံုးအမတည္းဟူေသာ
သာသနာေတာ္အား လိုက္ေလ်ာ ညီညြတ္ေစ၍၊ သီလတည္းဟူေသာ ေျမ၌ ရပ္တည္လ်က္၊ သဒၶါတည္း
ဟူေသာ လက္ျဖင့္ ပညာတည္းဟူေသာ ပဲကြပ္ကို ကိုင္စဲြလ်က္ ကိေလသာတို့ကို ေရြအပ္ကုန္၏။
မင္းျမတ္ တစည္းသမား၏ ေရွးဦးစြာေသာ ဤအဂၤါကို ယူအပ္၏။
မင္းျမတ္ ေနာက္တစ္မို်းကား တစည္းသမားသည္ အကာကို ပယ္၍ အနွစ္ကို ယူသကဲ့သို့၊
မင္းျမတ္ ဤအတူသာလွ်င္ ကမၼ႒ာန္းစီးျဖန္းေသာ ေယာဂီပုဂၢိုလ္သည္ သတၱ၀ါ, သခၤါရတို့ ျမဲ၏ဟူေသာ
'သႆတ' အယူကို လည္းေကာင္း၊ ေသလွ်င္ ဘ၀ျပတ္၏ဟူေသာ 'ဥေစၧဒ'အယူကိုလည္းေကာင္း၊
ထိုအသက္သည္ပင္ ထိုကိုယ္ တည္းဟူေသာအယူကိုလည္းေကာင္း၊ အသက္သည္ တစ္ျခား, ကိုယ္သည္
တစ္ျခားဟူေသာ အယူကိုလည္းေကာင္း၊ ထိုငါ၏ အယူသည္သာ ျမတ္၏၊ တစ္ပါးေသာ အယူသည္
မျမတ္ဟူေသာ အယူကိုလည္းေကာင္း၊ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာသူက မျပုအပ္, ျပု၍မျဖစ္, ျပုျခင္းငွါ
မထိုက္ဟူေသာ အယူကိုလည္းေကာင္း၊ ေယာက်ာ္းတို့ ျပုအပ္ေသာ လံု့လသည္ အကို်းမရိွဟူေသာ
အယူကိုလည္းေကာင္း၊ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို က်င့္ျခင္း၏ အကို်းမရိွဟူေသာအယူကိုလည္းေကာင္း၊
သတၱ၀ါသည္ ပ်က္စီး၏ဟုယူေသာ အယူကိုလည္းေကာင္း၊ သတၱ၀ါသည္ အသစ္ျဖစ္၏ဟူေသာ
အယူကိုလည္းေကာင္း၊ သခၤါရတရားတို့ ျမဲ၏ဟု ယူေသာ အယူကိုလည္းေကာင္း၊ အၾကင္သူသည္ ျပု၏၊
ထိုသူသည္ ခံစားရ၏ဟူေသာ အယူကိုလည္းေကာင္း၊ သူတစ္ပါးသည္ ျပု၏၊ သူတစ္ပါးသည္
ခံစားရ၏ဟူေသာ အယူကိုလည္းေကာင္း၊ ကံ၏ အကို်းသာဟု စဲြယူေသာ အယူကိုလည္းေကာင္း၊
ျပုအပ္ေသာ အမႈ၏ အကို်းကို သာ ခံစားရ၏ဟု ယူေသာ အယူကိုလည္းေကာင္း၊ ဤသို့ သေဘာ
ရိွကုန္ေသာ အယူတို့ကိုလည္းေကာင္း၊ အျခားေသာ ျငင္းခံုျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ အယူတို့ကို
လည္းေကာင္း ပယ္စြန့္၍ သခၤါရတို့၏ သေဘာ ကိုလည္းေကာင္း၊ အလြန္ ကင္းဆိတ္ျခင္းကို
လည္းေကာင္း၊ လံု့လကင္းျခင္း, ဇီ၀ကင္းျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ စင္စစ္ ျပတ္ကင္းဆိတ္ျငိမ္ျခင္းကို
လည္းေကာင္း စဲြယူရာ၏။ မင္းျမတ္ တစည္းသမား၏ နွစ္ခု ေျမာက္ေသာ ဤအဂၤါကို ယူအပ္၏။
မင္းျမတ္ နတ္ထက္နတ္ျဖစ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သုတၱနိပါတ္၌- ''အမိႈက္သဖြယ္ ပ်က္ျပယ္
ေသာ အလိုရိွသူကို နွင္ထုတ္ၾကကုန္ေလာ့၊ ခရုေယာက္ သြားပုပ္အတူ ပ်က္ျပယ္ေသာ သီလရိွသူကို
လည္း နွင္ထုတ္ၾကကုန္ေလာ့၊ ထို့ေၾကာင့္ ရဟန္းအက်င့္မဟုတ္ဘဲ ရဟန္းအက်င့္ျဖစ္၏ဟု မွတ္ထင္
ကုန္ေသာ အယူအဖ်င္းတို့ကို နွင္ထုတ္ၾက ကုန္ေလာ့။ ယုတ္မာေသာ အလိုတို့ကိုလည္းေကာင္း၊
ယုတ္မာေသာ အက်င့္, က်က္စားရား အာရံုတို့ကိုလည္းေကာင္း နွင္ထုတ္ျပီး၍ စင္ၾကယ္ကုန္သူတို့သည္
စင္ၾကယ္ကုန္ သူတို့နွင့္ ရိုေသကို်းနံြကုန္၍ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံျခင္းကို ျပုၾကကုန္ေလာ့၊ ထိုသို့ ျပုသည္
ရိွေသာ္ ညီညြတ္ၾကကုန္သည္ျဖစ္၍ ပညိေျနၵရင့္ၾကကုန္လ်က္ ဆင္းရဲ၏ အဆံုးကို ျပုနိုင္ၾက ကုန္လတၱံ့ ဟု ေျဖဆိုေဟာၾကားေတာ္မူသည္။
Previous Post
Next Post

About Author

0 comments: