Thursday, March 22, 2018

"သည္းခံျခင္း၊ သနားျခင္း၊ လ်စ္လ်ဴရႈျခင္းတို႔ျဖင့္... "


(၁)
- ျမစ္တို႔သည္ ေရကို သိုေလွာင္ထားၾကေသာ္လည္း မိမိ၏ေရကို မေသာက္ၾကကုန္။ ေရကိုသိုေလွာင္ထားျခင္းျဖင့္ သတၱေလာကကို ေက်းဇူးျပဳၾကကုန္၏။
- သစ္ပင္တို႔သည္ အသီးသီးေပးၾကေသာ္လည္း မိမိ၏ အသီးကို မစားၾကကုန္။ အသီးသီးေပးျခင္းျဖင့္ သတၱေလာကကို ေက်းဇူးျပဳၾကကုန္၏။
(အသက္မရွိ အဝိညာဏကျဖစ္ေသာ ျမစ္၊ သစ္ပင္တို႔ေသာ္မွ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကေသးလွ်င္၊ လူျဖစ္ေသာ ငါတို႔မွာကား အဘယ္ေၾကာင့္ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးကို မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဘဲ ရွိရပါမည္နည္း။)
(၂)
- ႏြားမတို႔သည္ ႏို႔ရည္ကို ျဖစ္ေစေသာ္လည္း မိမိ၏ႏို႔ရည္ကို မေသာက္ၾကကုန္။ ႏို႔ရည္ကို ျဖစ္ေစျခင္းျဖင့္ သတၱေလာကကို ေက်းဇူးျပဳၾကကုန္၏။
(တိရစၦာန္ျဖစ္ေသာ ႏြားမတို႔ေသာ္မွ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကေသးလွ်င္၊ လူျဖစ္ေသာ ငါတို႔မွာကား အဘယ္ေၾကာင့္ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးကို မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဘဲ ရွိရပါမည္နည္း။)
(၃)
ထိုဥပမာမ်ားကို နည္းယူ၍ သူေတာ္ေကာင္း အစဥ္အဆက္တို႔သည္ အလုပ္လုပ္၍ စီးပြားရွာေနၾကေသာ္လည္း ထိုစီးပြားသည္ သူတို႔အတြက္ မဟုတ္၊ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးအတြက္ပင္ ျဖစ္ေလသည္။
(၄)
လူ႔ဘဝကို ရခဲလွသည္ဟု ခံယူထားသူမ်ားသည္ ဘဝတိုင္း ရုန္းကန္ရင္ဆိုင္ရဖြယ္ရွိေသာ စားဝတ္ေနေရး စီးပြားေရးအလုပ္မွ်ျဖင့္ မိမိ၏ အဖိုးတန္ အခ်ိန္မ်ားကို မကုန္ဆံုးေစၾက။ မအားလပ္သည့္ၾကားမွ အားလပ္ေအာင္ရွာၾကံ၍ အမ်ားေကာင္းက်ိဳး၊ ေလာကေကာင္းက်ိဳးကို သယ္ပိုးၿမဲ ျဖစ္ၾကေလသည္။ ထိုသို႔ အမ်ားေကာင္းက်ိဳး ေလာကေကာင္းက်ိဳးကို ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္ေနျခင္းသည္ပင္ ပါရမီထိုက္ေသာ လုပ္ငန္းရပ္မ်ားလည္း ျဖစ္ေလသည္။
ပါရမီထိုက္ေသာ လုပ္ငန္းသည္ အဆန္လမ္းျဖစ္ၿပီး၊ သာမာန္လူမ်ား နားလည္ႏိုင္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ိဳးမဟုတ္။ ထို႔ေၾကာင့္ သည္းခံျခင္း ခႏၱီတရားကို လက္ကိုင္ထားႏိုင္မွ ေတာ္ကာက်မည္ျဖစ္ေလသည္။
ထိုသည္းခံျခင္း ခႏၱီတရားဟူသည္ကိုွလည္း ပါရမီလုပ္ငန္းကို နားမလည္၍ ရန္မူလာသူ၊ ဖိႏွိပ္လိုသူမ်ားအေပၚ သနားျခင္း၊ ခြင့္လႊတ္ျခင္း၊ လ်စ္လ်ဴရႈျခင္းတို႔ျဖင့္သာ ထူေထာင္ ႏိုင္ၾကမည္ျဖစ္ေလသည္။
(၅)
ကိုယ္ျပဳေသာကံ၏ သန္႔ရွင္းသည္ မသန္႔ရွင္းသည္ကို ကိုယ္တိုင္ပင္ သိျမင္ၾကသည္ျဖစ္ရာ ကိုယ့္လုပ္ရပ္ႏွင့္ ကိုယ့္စကားအေပၚ ကိုယ့္စိတ္ထား မည္မွ်သန္႔စင္သည္ မသန္႔စင္သည္ကို ကိုယ္တိုင္သာ အသိဆံုး ျဖစ္ၾကေလသည္။ (ခံရသူသည္လည္းေကာင္း၊ ဖိႏွိပ္လိုသူသည္လည္းေကာင္း မိမိစိတ္ထားႏွင့္ မိမိလုပ္ရပ္ကို မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ပင္ သိႀကျမဲ ျဖစ္ေလသည္။)
အမ်ားက မေကာင္းဟု ဆိုတိုင္း မေကာင္းျဖစ္သည္ မဟုတ္သကဲ့သို႔၊ အမ်ားက ေကာင္းသည္ဟု ဆိုတိုင္းလည္း ေကာင္းသည္ မဟုတ္ေခ်။
ကံ ႏွင့္ ကံ၏အက်ိဳးေပး ကမၼနိယာမ ဟူသည္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္းက ဆံုးျဖစ္ေပးေသာ အာဏာရွင္စနစ္မ်ိဳးလည္း မဟုတ္သကဲ့သို႔၊ အမ်ားေထာက္ခံမွ ျဖစ္သည့္ ဒီမိုကေရစီစနစ္မ်ိဳးလည္းမဟုတ္ပါေလ မိိတ္ေဆြမ်ား။
ေမတၱာျဖင့္
အရွင္ဝိသာရဒ (ရမၼာဝတီ)
22/03/2017

Previous Post
Next Post

About Author

0 comments: