Saturday, March 3, 2018

ပဋိသေႏၶကပင္ သရဏဂံုတည္ေသာ၀တၳဳ





တစ္ရံေရာအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သံသုမာရဂိရိျမို့သို့ၾကြေရာက္ေတာ္မူ၏၊ ေဗာဓိမင္းသားသည္ လုလင္တစ္ေယာက္နွင့္ ဘုရား ထံသို့လာ၍ ခ်မ္းသာသုခမည္သည္ကို ဒုကၡနွင့္ရင္းမွ ရနိုင္သည္ဟု ထင္မိပါေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထား၏၊ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဟုတ္လွ၏မင္းသား-ဟု မိန့္ေတာ္မူ၍ ဘုရားအျဖစ္ဟူေသာ သုခကိုရျခင္းငွါ ၆-နွစ္ပတ္လံုး က်င့္ရေသာ ဒုကၠရစရိယ ဒုကၡကို အက်ယ္အားျဖင့္ ေဟာ ေတာ္မူ၏၊ ေဒသနာအဆံုး၌ ေဗာဓိမင္းသားသည္ ''အဘိကၠနၱံ ဘေနၱ'' အစရိွေသာ စကားျဖင့္ ေဒသနာေတာ္ကို ၾကည္ညိုခီ်းမြမ္း၏၊ သရဏဂံုကို မေဆာက္တည္။
ထိုအခါလုလင္က အရွင္မင္းသားသည္ သည္လိုခ်ည္း လုပ္သည္၊ ေဒသနာေတာ္ကိုသာ ၾကည္ညိုခီ်းမြမ္းသည္၊ သရဏဂံုကိုကား-ေဆာက္ တည္သည္ဟူ၍မရိွ-ဟု ဆိုေလသည္။
ထိုအခါ လုလင္...ငါကား သရဏဂံု ေဆာက္တည္ဘြယ္ကိစၥ မရိွ၊ မယ္ေတာ္၏၀မ္း၌ ပဋိသေနၶတည္စဥ္အခါ ငါ၏မယ္ေတာ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား အထံေတာ္သို့ေရာက္၍ သရဏဂံု ေဆာက္တည္ေသာ အခါ မိမိအတြက္တစ္ၾကိမ္, ငါ၏အတြက္တစ္ၾကိမ္ ၂-ၾကိမ္ထပ္မံ၍


ေဆာက္တည္သည္၊ ထို့ေၾကာင့္ ငါသည္ မဖြားမီကပင္ သရဏဂံုတည္ျပီး ျဖစ္သည္ဟု ျမတ္စြာဘုရားေရွ့ေတာ္၌ လုလင္အား ေဗာဓိမင္းသား ေျပာၾကားေပ၏။
ယခုအခါ၌ သဒၶါပညာရိွၾကေသာ မာတုဂါမတို့လည္း မိမိ၀မ္း၌ ကိန္းေသာ သူငယ္၏ ဘုန္းၾကီးသက္ရွည္ေစျခင္းငွါ အတုခိုးဘို့ေကာင္း လွ၏၊ ဤ၀တၳုကိုေထာက္၍ လူတို့သရဏဂံုမည္သည္ ရတနာ ၃-ပါးကို အထြတ္အျမတ္-ဟု ယံုၾကည္၍ သိ၍ ငါ၏ကိုးကြယ္ရာတည္း-ဟု စိတ္ျဖစ္၍ေနလွ်င္ ထိုသူ၌ သရဏဂံုတည္ေတာ့သည္၊ ထိုစိတ္ကို မစြန့္ သမွ်ကာလပတ္လံုး ဘယ္သူကိုပင္ ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ေသာ္လည္း သရဏဂံုပ်က္သည္ဟု မရိွျပီ-မွတ္ေလ။

ထိုအစစြာေဆာက္တည္မႈမွာ-
၁။ ယခုအခါ၌ သာသနာပိုင္ သာသနာျပု ဆရာေတာ္ၾကီး၏ အထံမွာပင္ ခံယူေဆာက္တည္ေသာ္လည္း ထိုဆရာေတာ္ၾကီးကို ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ေသာအမႈမဟုတ္၊ ဆရာေတာ္ၾကီးကို ေရွးရႈျပု၍ တိုင္တည္ရံုမွ် သြန္သင္၍ ေပးေစရံုမွ်သာ ျဖစ္သည္၊ သရဏဂံု မွာမူကား- နႈတ္ျြမက္မႈနွင့္ျပီးစီးေလသည္။
၂။ ၂-ပါး, ၃-ပါးေသာဂိုဏ္း၏ အထံမွာ ခံယူရာ၌လည္းေကာင္း,
၄-ပါး, ၅-ပါးအစရိွေသာ သံဃာ၏အထံမွာ ခံယူရာ၌လည္းေကာင္း ထိုဂိုဏ္းသံဃာတို့ကို ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္သည္မဟုတ္၊ ဂိုဏ္း သံဃာတို့ကို ေရွးရႈျပု၍ တိုင္တည္ရံုမွ် သြန္သင္၍ ေပးေစရံုမွ်သာ ျဖစ္သည္၊ သရဏဂံုမွာမူကား- နႈတ္ျြမက္ရံုမွ်နွင့္ ျပီးေစေလသည္။


ယခုသရဏဂံုသြန္သင္၍ ေပးၾကသူ ဆရာေတာ္ၾကီး ဂိုဏ္း သံဃာၾကီးတို့သည္မူကား- မိမိတို့ေပးၾကေသာ သရဏဂံုအတြင္း၌ မိမိတို့ ပါထိုက္မွ ပါၾကရလိမ့္မည္၊ မပါထိုက္လွ်င္ မပါၾကရ၊ ပါထိုက္, မပါထိုက္ကို ေနာက္မွဆိုလတၱံ့။

ဤသို့လွ်င္ သရဏဂံုေပးသည္၊ ဥပုသ္သီလေပးသည္-ဟူေသာ စကားမို်း၌ သြန္သင္၍ ေပးမႈကိုသာ ဆိုလိုရင္းျဖစ္သည္၊ သာသနာ ပိုင္ဆရာေတာ္ၾကီးပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဤသူ၌ သရဏဂံုတည္ေစ, ၅- ပါးသီလတည္ေစ, ၈-ပါးဥပုသ္တည္ေစ-ဟု အစိုးရမႈနွင့္ ေပးနိုင္ေသာ အမႈမို်းမဟုတ္၊ ခံယူေဆာက္တည္သူ၏ ကိုယ္, နႈတ္, နွလံုးသည္သာ ေပးနိုင္ေလသည္၊ ၀စီေဘဒျြမက္ဆိုမႈသည္သာ ပဓာနျဖစ္ေလသည္၊ ဘယ္ပုဂၢိုလ္၏အထံမွာ ခံယူေသာ္လည္း ၀စီေဘဒအတြက္နွင့္သာ သရဏဂံုသီလ ရၾကေလသည္၊ ထိုပုဂၢိုလ္၏ေပးမႈနွင့္ ရၾကသည္မဟုတ္။
Previous Post
Next Post

About Author

0 comments: