ကိုထူး။ ။ တပည့္ေတာ္ ေရာက္ပါၿပီဘုရား။
အရွင္။ ။ လာလာ၊ ကိုထူး၊ တစ္ေန႔က
ေတာင္းပန္ၾကသူမ်ားအေၾကာင္းက လက္စ မသတ္ျဖစ္ခဲ့ၾကဘူးေနာ္။
ကိုထူး။ ။ တင္ပါ့။ အျပစ္ရွိရင္ ေခ်ဖ်က္ဖို႔
အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းက “ေတာင္းပန္ျခင္းနည္းလမ္း” လို႔ ဆရာေတာ္
အမိန္႔ရွိခဲ့ပါတယ္ဘုရား။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီအေၾကာင္းကို ဓမၼပဒပါဠိေတာ္-အ႒ကထာ
မ်ားမွာလာတဲ့ ေသာေရယ်ဝတၳဳကိုေထာက္ဆၿပီး သိႏိုင္ေၾကာင္း အမိန္႔ရွိခဲ့ပါတယ္ ဘုရား။
အရွင္။ ။ ဟုတ္ၿပီဗ်ာ။ ဟိုနားေထာင္ေနတဲ့
ဒကာႀကီးေတြပါ သိရေအာင္ ေသာေရယ် ဝတၳဳေၾကာင္းကို အက်ဥ္းေလာက္ ေျပာၾကဦးစို႔ရဲ႕။
ၿပီးမွ ဘယ္လို အေနအထားမ်ိဳးေတြမွာ ျပစ္မွားမိတတ္တယ္။ ဘယ္လိုအေနအထားေတြမွာ
ေတာင္းပန္ျဖစ္တတ္တယ္ဆိုတာကို မက္သတ္ (Method) ထုတ္ၾကည့္ၾကတာေပါ့။
ကိုထူး။ ။ တင္ပါ့ဘုရား။
အရွင္။ ။ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က ေသာေရယ်ၿမိဳ႕မွာ
ေသာေရယ်ဆိုတဲ့ သူေဌးသားကေလး တစ္ေယာက္ရွိခဲ့တယ္။ ကေလးႏွစ္ေယာက္ အေဖေပါ့။ တစ္ေန႔
သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔အတူ ျမစ္ဆိပ္ကို ေရခ်ိဳးသြားရာမွာ အရွင္ကစၥည္းမေထရ္ျမတ္ကို
သူေတြ႔လိုက္ရတယ္။ အရွင္ကစၥည္းမေထရ္ဆိုတာ အသားအေရ ဝါဝါဝင္းဝင္းနဲ႔ အင္မတန္
သပၸါယ္လွတယ္လို႔ဆိုတယ္။ အဲဒီမွာတင္ ေသာေရယ် သူေဌးသားရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ “ဒီ ရဟန္း
ငါ့မိန္းမ ျဖစ္သြားရင္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းမလဲ၊ ငါ့မိန္းမေသာ္ လည္း ဒီရဟန္းလို
ဝါဝင္းလွပသြားရင္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းမလဲ” လို႔ ႀကံစည္မိတယ္လို႔ဆိုတယ္။
ကိုထူး။ ။ ဆိုးလိုက္တာဘုရား။ လူတစ္ရာ
တစ္ေထာင္မွာ တစ္ေယာက္ေသာ္မွ ႀကံစည္ျဖစ္ဖို႔ ခဲယဥ္းလြန္းတဲ့ ေၾကာက္စရာ အႀကံအစည္ပါပဲ
ဆရာေတာ္။
အရွင္။ ။ ေအးဗ်။ အဲသလို ႀကံစည္မိတဲ့ခဏမွာပဲ
အဲဒီသူေဌးသားဟာ ေယာက်္ားအသြင္ ကြယ္ေပ်ာက္ၿပီး ေယာက်္ားစစ္စစ္ကေန
မိန္းမဘဝျဖစ္သြားပါသတဲ့ ကိုထူးရဲ႕။
ကိုထူး။ ။တင္ပါ့။ သူ႔ဇာတ္လမ္းေတာ့ ၾကားဖူးပါတယ္
ဆရာေတာ္။ ဒါေပမယ့္ ဆက္ေျပာပါဦးဘုရား။
အရွင္။ ။ အဲဒီမွာတင္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ
အသိမေပးရဲေတာ့ဘဲ ရွက္ရွက္နဲ႔ ထြက္ေျပးလာလိုက္တာ တကၠသိုလ္ျပည္သား လွည္းသမား
အဖြဲ႔နဲ႔ေတြ႔ၿပီး တကၠသိုလ္သူေဌးသားနဲ႔ ေပးျမားခံရ၊ မိန္းမဘဝနဲ႔ သားႏွစ္ေယာက္ရပါသတဲ့။
ေသာေရယ်ၿမိဳ႕ မွာေတာ့ ေသၿပီအထင္နဲ႔ သူ႕ကိုရည္စူးၿပီး ဆြမ္းသြတ္ၿပီးၾကၿပီေပါ့ေလ။
ကိုထူး။ ။ တင္ပါ့ဘုရား။
အရွင္။ ။ ဒီလိုနဲ႔ တစ္ေန႔ေတာ့ ေသာေရယ်ၿမိဳ႕က
သူ႕သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ တကၠသိုလ္ျပည္ကို ေရာက္လာတာကိုေတြ႔ေတာ့ အိမ္ကိုေခၚၿပီး
ေကၽြးေမြး၊ မိုက္မွားမိသမွ် အေၾကာင္းစံု ျပန္ေျပာျပၿပီး ငိုေၾကြးရွာပါသတဲ့။
ကိုထူး။ ။ တင္ပါ့ဘုရား။
အရွင္။ ။ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူက “ဒီလိုဆို
အရွင္ျမတ္ကိုေတာင္းပန္ၾကရေအာင္ ဆြမ္းကိစၥ စီစဥ္ထားႏွင့္ပါ။ ငါသြားၿပီး
ပင့္ေခ်မယ္ဆိုၿပီး” အရွင္ျမတ္ကို ဆြမ္းစားသြားပင့္တယ္။ ကံေကာင္းတာက အရွင္ကစၥည္း
မေထရ္ျမတ္ကလည္း အဲဒီအခ်ိန္မွာ တကၠသိုလ္ျပည္မွာ ရွိေနတာပါပဲ။
ကိုထူး။ ။ တင္ပါ့ဘုရား။
အရွင္။ ။ အရွင္ျမတ္ကို ဆြမ္းကပ္ၿပီးၾကတဲ့အခါ
မိတ္ေဆြသူေဌးသားက ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ “အရွင္ဘုရား၊ ဒီဒကာမကေလးကို
သည္းခံေတာ္မူပါဘုရား” ေပါ့။ “ဘာေၾကာင့္လဲ၊ ဘာကိုသည္းခံ ရမွာလဲ” ျပန္ေမးေတာ့
ျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စဥ္ကို ေလွ်ာက္ထားၾကရတယ္။ အဲဒီမွာ အရွင္ျမတ္က “ဒီလိုဆို အျပစ္က
လြတ္ကင္းပါေစ၊ သင့္အျပစ္ေတြကို ငါသည္းပါတယ္” လို႔ မိန္႔ေတာ္မူတယ္။ အဲဒီခဏမွာပဲ
မိန္းမဘဝကေန ေယာက္်ားစစ္စစ္ ျပန္ျဖစ္သြားပါသတဲ့ ကိုထူးရဲ႕။
ကိုထူး။ ။ တင္ပါ့။ သူ႕ေယာက်္ား
တကၠသိုလ္သူေဌးသားကေလးကေတာ့ “ဘယ့္ႏွယ္ သူ႔မိန္းမက ေယာက်္ားႀကီး ျဖစ္သြားရသတုန္း”
ဆိုၿပီးေတာ့ ေၾကာင္အန္းအန္း ျဖစ္ေနရွာမွာပဲ ဘုရား။
အရွင္။ ။ ေပါက္ေပါက္ရွာရွာ ကိုထူးရာ။ ေအးေလ၊
အဲလို ေနေပမွာေပါ့။ ေနာက္ပိုင္း အရွင္ကစၥည္း မေထရ္ဆီမွာပဲ ရဟန္းျပဳသြားၿပီး
ရဟႏၱာျဖစ္သြားတာေတြကိုေတာ့ ထားလိုက္ပါေတာ့။ ခု ဦးဇင္းတို႔ ေဆြးေႏြးၾကမယ့္
ေတာင္းပန္ျခင္း အပိုင္းကို ဒီေလာက္ဆို ေျပာလို႔ရပါၿပီ။
ကိုထူး။ ။ တင္ပါ့ဘုရား။
အရွင္။ ။ ကိုင္း ဒါျဖင့္၊ ဒီဝတၳဳမွာ
ျပစ္မွားမိတဲ့အပိုင္းကို အရင္ၾကည့္ၾကရေအာင္။ ျပစ္မွားတယ္ ဆိုတဲ့ ေနရာမယ္
ျပစ္မွားတဲ့သူရယ္၊ အျပစ္မွားခံရသူရယ္လို႔ ႏွစ္ဘက္မလိုေပဘူးလား။
ကိုထူး။ ။ ႏွစ္ဘက္လိုပါတယ္ဘုရား။
အရွင္။ ။ အဲ..ဒီေနရာမွာ ၾကားျဖတ္ၿပီး ေဒါသနဲ႔
ျပစ္မွားပံုကို အရင္ေျပာ၊ ၿပီးမွ ဒီေသာေရယ်ဝတၱဳမွာ လာတဲ့ ရာဂနဲ႔ ျပစ္မွားပံုကို
ေျပာျပရရင္ ပိုၿပီး နားရွင္းစရာရွိတယ္။ ေဒါသနဲ႔ ျပစ္မွားတာက ပိုၿပီးထင္ရွားေတာ့
ပိုၿပီးနားလည္လြယ္ႏိုင္တာကိုး ကိုထူးရဲ႕။
ကိုထူး။ ။ တင္ပါ အဆင္ေျပသလိုသာ မိန္႔ပါဘုရား။
အရွင္။ ။ ေကာင္းၿပီ။ ေဒါသနဲ႔ ျပစ္မွားမယ့္သူဟာ
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္က်ေတာ့ ကိုယ့္ဂုဏ္ေက်းဇူးကို ၾကည့္တတ္တယ္၊ တစ္ဘက္သားကို က်ေတာ့
တဖက္သားရဲ႕ အျပစ္ကိုၾကည့္တတ္တယ္။ ကိုယ့္ဂုဏ္ေက်းဇူးကို ၾကည့္တဲ့အခါက်ေတာ့ “ငါက
သူ႕ကို ဒီလိုေတာင္ လုပ္ေပးခဲ့ တာပဲ၊ ငါ့ဘက္က ဘာမွားတာရွိလို႔လဲ” စသျဖင့္
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေထာင္လႊားတက္ၾကြတဲ့ “မာန” ျဖစ္လာတယ္။ တစ္ဘက္သားရဲ႕ အျပစ္ကို
ၾကည့္တဲ့အခါက်ေတာ့ “ၾကည့္စမ္း၊ သူေကာင္းခဲ့တယ္ဆိုတာက ဘာမ်ားဟုတ္လို႔တုန္း၊
သူဒီလိုလုပ္တာ ေကာင္းသလား၊ တကယ္ဆို သူ႕အေနနဲ႔ ဒီလို မလုပ္သင့္ဘူး၊ ဒီလို
မေျပာသင့္ဘူး” စသျဖင့္ တဖက္သားကို မေက်နပ္တဲ့ “ေဒါသ” ျဖစ္မလာေပဘူးလား။
ကိုထူး။ ။ ျဖစ္လာပါတယ္ဘုရား။
အရွင္။ ။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ့္ဂုဏ္ေက်းဇူးကိုၾကည့္ေတာ့
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေထာင္လႊားတဲ့ မာန၊ တဖက္သားရဲ႕ အျပစ္ကိုၾကည့္ေတာ့ တဖက္သားကို
မေက်နပ္တဲ့ ေဒါသ၊ အဲဒီႏွစ္ခုကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ကံသံုးပါးနဲ႔
ျပစ္မွားက်ဴးလြန္ၾကေတာ့တာပါပဲ။ အဲဒီေတာ့ ဒီမွာ ခ်ေရးျပမယ္၊ ၾကည့္…။
“မိမိဂုဏ္ေက်းဇူးကိုၾကည့္၍ ျဖစ္လာေသာ (မာန) (သို႔မဟုတ္) တဖက္သား၏ အျပစ္ကိုၾကည့္၍
မေက်မနပ္ျဖစ္လာေသာ (ေဒါသ) = ကံသံုးပါးျဖင့္ ျပစ္မွားက်ဴးလြန္းျခင္း” ဆိုၿပီး
မက္သတ္တစ္ခု ရလာတယ္။ ခ်ဳပ္လိုက္ေတာ့.. “မာန (သို႔မဟုတ္) ေဒါသ = ျပစ္မွားျခင္း”
ဆိုၿပီး မက္သတ္ (method) တစ္ခု ထြက္မလာပါလား။
ကိုထူး။ ။ ထြက္လာပါတယ္ဘုရား။
အရွင္။ ။ အဲဒါလို မာနေၾကာင့္ ျပစ္မွားတာကို
ပ႒ာန္းပါဠိေတာ္မွာ.. "မာနံ ဥပနိႆာယ ပါဏံ ဟနတိ၊ အဒိႏၷံ အာဒိယတိ၊ မုသာ ဘဏတိ၊
ပိသုဏံ ဘဏတိ၊ ဖ႐ုသံ ဘဏတိ၊ သမၹံ ပလပတိ၊ သႏၶႎ ဆိႏၵတိ၊ နိေလႅာပံ ဟရတိ၊ ဧကာဂါရိကံ
ကေရာတိ၊ ပရိပေႏၴ တိ႒တိ၊ ပရဒါရံ ဂစၧတိ၊ ဂါမဃာတံ ကေရာတိ၊ နိဂမဃာတံ ကေရာတိ၊ မာတရံ
ဇီဝိတာ ေဝါေရာေပတိ၊ ပိတရံ ဇီဝိတာ ေဝါေရာေပတိ၊ အရဟႏၲံ ဇီဝိတာ ေဝါေရာေပတိ၊ ဒုေ႒န
စိေတၱန တထာဂတႆ ေလာဟိတံ ဥပၸါေဒတိ၊ သံဃံ ဘိႏၵတိ။ "လို႔ ေဟာေတာ္မူတယ္ ။ ေဒါသနဲ႔
ျပစ္မွားတာကိုက်ေတာ့… ေဒါသံ ဥပနိႆာယ ပါဏံ ဟနတိ.. စသည္ျဖင့္ တူတူပဲ ဆက္ဆိုေပါ့ဗ်ာ။
ကိုထူး။
။ တင္ပါ့ဘုရား။
အရွင္။
။ ျမန္မာလို ျပန္လိုက္ရင္.. “မိမိကိုယ္ကိုယ္ေထာင္လႊားျခင္း မာနကို
အားႀကီးေသာမွီရာျပဳ၍ သူ႔အသက္ကိုသတ္၏၊ သူ႔ဥစၥာကိုခိုး၏၊ မမွန္စကားဆို၏။ ကုန္းေခ်ာ၏။
ၾကမ္းတမ္းေသာစကားကို ဆို၏။ ၿပိန္ဖ်င္းေသာ စကားကို ေျပာဆို၏။ ၿခံစည္ရိုးကို ခ်ိဳးဖ်က္၏။
လုယက္၏။ အိမ္တစ္အိမ္ကို လုယက္ဖ်က္ဆီး၏။ လမ္းခရီး၌ တည္၍ လုယက္ဖ်က္ဆီး၏။
သူမ်ားမယားကို က်ဴးလြန္၏။ ရြာကိုလုယက္ဖ်က္ဆီး၏။ နိဂံုးကိုလုယက္ဖ်က္ဆီး၏။
မိခင္ကိုသတ္၏။ ဖခင္ကိုသတ္၏။ ရဟႏၱာကိုသတ္၏။ ျပစ္မွားလိုေသာစိတ္ျဖင့္ ဘုရားရွင္အား
ေသြးစိမ္းတည္ေစ၏။ သံဃာကို သင္းခြဲ၏။” လို႔ ဆိုလိုတယ္။ တစ္ခါ ေဒါသနဲ႔
က်ျပန္ေတာ့လည္း ေဒါသကို အားႀကီးေသာမွီရာျပဳ၍ သူ႔အသက္ကို သတ္၏… စသျဖင့္ ဆိုေပါ့ဗ်ာ။
ကိုထူး။
။ တင္ပါ့ဘုရား။ မာန၊ ေဒါသ တို႔ကို မပယ္ႏိုင္သေရြ႔႕ သူတို႔ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး
က်ဴးလြန္နိုင္တဲ့အျပစ္ေတြက မ်ားလိုက္တာ ဘုရား။ အမိသတ္၊ အဖသတ္၊ ရဟႏၱာကိုသတ္၊
ဘုရားကို ေသြးစိမ္းတည္ေအာင္ျပဳ၊ သံဃာကို သင္းခြဲဆိုတဲ့ အာနႏၱရိယ ကံႀကီးေတြကိုထိ
သူသူကိုယ္ကိုယ္ က်ဴးလြန္ႏိုင္ၾကတာပါကလား ဘုရား။
အရွင္။
။ မာန နဲ႔ ေဒါသေလာက္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍တင္ အဲဒီလို အျပစ္ေတြကို က်ဴးလြန္ႏိုင္တာ
မဟုတ္ေသးဘူး။ “ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန၊ ဒိ႒ိ၊ ပတၳနာ” ဤတရားေျခာက္ပါးကို
အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ အဲသလို အျပစ္ေတြကို က်ဴးလြန္ႏိုင္ၾကေၾကာင္း ပ႒ာန္းပါဠိေတာ္
မွာ ေဟာေတာ္မူထားတယ္။ အဲဒီမွာ ပတၳနာ ဆိုတာက ေရွးဆုေတာင္းကို ဆိုလိုတယ္။
တစ္ခ်ိဳ႕ေတြမ်ားဆို “ေနာက္ဘဝမွာေတာ့ျဖင့္၊ ဘယ္သူ႕ကို ဘယ္လို လုပ္ရပါလို၏” ရယ္လို႕
ဆုေတာင္းမွားလာခဲ့ေလေတာ့ အဲဒီဆုေတာင္းေၾကာင့္ပဲ အဲဒီကံမ်ိဳးေတြကို
က်ဴးလြန္ျပစ္မွား မိတတ္ၾကသတဲ့။ ဆဒၵန္ဆင္မင္းကို ျပစ္မွားတဲ့
စူဠသုဘဒၵါတို႔လိုသူမ်ိဳးေတြေပါ့ဗ်ာ။
ကိုထူး။
။ ေၾကာက္စရာေတြပါဘုရား။ ဒီတရားဆိုးေတြကို မပယ္ႏိုင္သမွ် မက်ဴးလြန္မျပစ္မွားမိႏိုင္ပါဘူးရယ္လို႔
အာမခံႏိုင္ဖို႔ကေတာ့ ခပ္ခက္ခက္ပါပဲဘုရား။ ေသာေရယ်သူေဌးသား အေၾကာင္းကို
ျပန္ဆက္ပါဦးဘုရား။
အရွင္။
။ ေအးဗ်၊ ေသာေရယ်သူေဌးသားမွာက်ေတာ့ ရာဂံ ဥပနိႆာယ.. လို႔ ေျပာရေပမွာပဲ။ သူက
ေဒါသတို႔၊ မာနတို႔ေၾကာင့္ ျပစ္မွားတာမဟုတ္ေပဘူး။ ရာဂေၾကာင့္ ျပစ္မွားတာ။ ခု
အေပၚမွာ ထုတ္ျပခဲ့တဲ့ ျပစ္ခ်က္ေတြက ကာယကံ၊ ဝစီကံေျမာက္ က်ဴးလြန္ျပစ္မွားတာေတြကို
ေဟာျပေတာ္မူထားတာေတြျဖစ္တယ္။ ေသာေရယ်ႀကီးကေတာ့ အဲဒီအဆင့္ေတြကို မေရာက္ခဲ့ေပမယ့္
မေနာကံေျမာက္ ျပစ္မွားက်ဴးလြန္ခဲ့တယ္လို႔ ယူရမယ္။ ဆိုေတာ့ “ရာဂ/ ေဒါသ/ ေမာဟ/ မာန/
ဒိ႒ိ/ ပတၳနာ = ကံသံုးပါးျဖင့္ က်ဴးလြန္ ျပစ္မွားျခင္း” လို႔ ျပည့့္ျပည့္စံုစံု
မက္သတ္ (method) ထုတ္လို႔ ရၿပီေပါ့။
ကိုထူး။
။ တင္ပါ့ဘုရား။ သေဘာေပါက္ပါၿပီဘုရား။ အဇာတသတ္မင္းသား သူ႔ဖခင္ကို ျပစ္မွားတာက်ေတာ့
ေမာဟေၾကာင့္လို႔ ယူရမွာေပါ့ဘုရား။
အရွင္။
။ ဟုတ္တယ္၊ အဲသလိုယူရမယ္။ သတၱဝါ လူခၽြတ္မွ ကၽြတ္တယ္ ဆိုၿပီး တိရစၦာန္ေလးေတြကို
သတ္တာမ်ိဳး၊ ဒီဘဝ ဒီကိုယ္စံ ေနာက္ဘဝေနာက္ကိုယ္ခံ လိမ့္မယ္ဆိုၿပီး
သူမ်ားသားမယားလည္း မေရွာင္ ျပစ္မွားက်ဴးလြန္တာမ်ိဳးက်ေတာ့ ဒိ႒ိေၾကာင့္လို႔ ယူရမယ္။
ကိုင္း ကိုင္း၊ ကိုထူးက ေသာေရယ်ႀကီး ကာယကံ၊ ဝစီကံေျမာက္
ျပစ္မွားတာမ်ိဳးေတာင္မဟုတ္ပဲ မေနာကံျဖင့္ ျပစ္မွားမိရံုနဲ႔ ေယာက္်ားစစ္စစ္ကေန
မိ္န္းမ ျဖစ္သြားရပံုကို ဘယ္လိုနားလည္သလဲ ေျပာျပပါဦး။
ကိုထူး။
။ အျပစ္မွားခံ အရွင္ကစၥည္း မေထရ္ျမတ္က ျပဒါးညီညီညာညာသုတ္ထားၿပီး
ကိေလသာဖုန္အညစ္အေၾကး လံုးဝကင္းစင္ ေျပာင္လဲ့ေနတဲ့ မွန္နဲ႔တူပါတယ္။ ျပစ္မွားတဲ့
ေသာေရယ်သူေဌးသားက ရာဂရႊံ႕ႏြံေတြ ေပက်ံၿပီး မွန္သြားၾကည့္သူနဲ႔ တူပါတယ္။ လူတစ္ရာ တစ္ေထာင္မွာ
တစ္ေယာက္ေသာ္မွ ႀကံစည္ဖို႔ ခဲယဥ္းတဲ့ အဲသလို အႀကံဆိုးႀကီးကို တားျမစ္ ခ်ိဳးႏွိမ္ရေကာင္းမွန္း
မသိပဲ ျပစ္မွားလိုက္တဲ့အတြက္ မေကာင္းက်ိဳးေပးဖို႔ အခြင့္သာသြားသလို ျဖစ္သြားတာက
ပေယာဂဝိပတၱိ လို႔ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ေယာက်္ားစစ္စစ္ကေန မိန္းမဘဝကို
ေျပာင္းသြားရတာက မွန္မွာ ပံုရိပ္ဆိုးႀကီး လာထင္တာနဲ႔ တူပါတယ္ဘုရား။
အရွင္။
။ ဟန္က်ၿပီ။ သူက မေနာကံနဲ႔ပဲ ျပစ္မွားတာေနာ္။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ ခံသာသြားတယ္ ေျပာရ မယ္။
ဥပၸလဝဏ္ ရဟႏၱာေထရီမကို ကာယကံေျမာက္ သားမယားအျဖစ္ေစာ္ကားတဲ့ မုဒိန္းေကာင္
ေမာင္နႏၵကေတာ့ တစ္ခါတည္း ေျမမ်ိဳၿပီး အဝီစိကို က်တဲ့အထိ အက်ိဳးေပးခဲ့တယ္လို႔
ဆိုတယ္။
ကိုထူး။
။ တင္ပါ့ဘုရား။ ျပစ္မွားရျခင္း အေၾကာင္းေျခာက္ပါးကိုေတာ့ သိရပါၿပီ။
ေတာင္းပန္ျခင္းအေၾကာင္းကို မိန္႔ပါဦးဘုရား။
အရွင္။
။ ေတာင္းပန္ျခင္းအေၾကာင္းကေတာ့ "ဂါရဝ"နဲ႔ "နိဝါတ"ပါပဲ။
မိန္းမဘဝကိုေရာက္ေနတဲ့ ေသာေရယ်ႀကီးက ငါမွားသြားလို႔ ဒီလိုျဖစ္ရတာလို႔
ကိုယ့္အျပစ္ကိုယ္ကိုယ္ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ လိုက္ေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ႏွိမ့္ခ်တဲ့
"နိဝါတ"၊ အျပစ္မွားခံ အရွင္ကစၥည္း မေထရ္ျမတ္ရဲ႕ သီလဂုဏ္၊ သမာဓိဂုဏ္၊
ပညာဂုဏ္ေတြကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ အရွင္ျမတ္အေပၚ ေလးစားတဲ့
"ဂါရဝ" တရားေတြ ျဖစ္ပြါးလာရတယ္။ အဲဒီမွာတင္ ကံသံုးပါးျဖင့္
ေတာင္းပန္ဝန္ခ်ကန္ေတာ့ျခင္း ဆိုတာ ျဖစ္လာရေတာ့တာပါပဲ။ မက္သတ္ထုတ္ၾကည့္ရင္..
“ကိုယ့္အျပစ္ကိုယ္ကိုၾကည့္၍ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ႏွိမ့္ခ်ျခင္း နိဝါတ + တစ္ဖက္သား၏
ဂုဏ္ေက်းဇူးကိုၾကည့္၍ တစ္ဖက္သားအေပၚ ေလးစားလာျခင္း ဂါရဝ= ကံသံုးပါးျဖင့္
ကန္ေတာ့ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ျခင္း” လို႔ ထြက္လာလိမ့္မယ္။ ခ်ံဳးလိုက္ရင္.. “နိဝါတ +
ဂါရဝ = ေတာင္းပန္ျခင္း” လို႔ မက္သတ္ (Method) ထြက္လာလိမ့္မယ္။
ကိုထူး။
။ ေက်းဇူးႀကီးလွပါတယ္ဘုရား။ အကုန္ရွင္းရွင္းလင္းလင္း နားလည္ပါၿပီဘုရား။
အရွင္။
။ စကားေျပာတာလည္း အေတာ္ၾကာသြားၾကၿပီ။ နားၾကဦးစို႕ ကိုထူးရဲ႕။ ေတာင္းပန္ျခင္း
အက်ိဳးနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ေတာင္းပန္ဖို႔ လိုသလဲ၊ ေယာဂီေတြ တရားအားထုတ္ခါနီးမွာ
အျပစ္ႀကီးငယ္ေတြကို ဘာေၾကာင့္ ေတာင္းပန္ၾကရသလဲဆိုတာ ေနာက္ေန႔ ဆက္ေဆြးေႏြးၾကတာေပါ့။
ခ်မ္းသာပါေစ ကိုထူးေရ။
ကိုထူး။
။ တင္ပါ့ဘုရား။ အရွင္ဘုရားလည္း က်န္းမာ ခ်မ္းသာပါေစ ဘုရား။
ေမတၱာျဖင့္
အရွင္ဝိသာရဒ
(ရမၼာဝတီ)
0 comments: