ျမန္မာရာဇ၀င္တြင္ ထင္ရွားေသာ နရသီဟပေတ့မင္းသည္ လွ်ာဓားမ၏ ျဖတ္ေတာက္မႈ
ေၾကာင့္ ေသဆံုးရေသာ မင္းတစ္ပါး ျဖစ္သည္။
နရသီဟပေတ့မင္းမွာ သားေတာ္သံုးပါး ရိွသည္။ မိဖုရား ေစာနန္းက သားေတာ္
ဥဇနာကို ေမြးသည္။ မိဖုရား ရွင္ပါးက သားေတာ္ ေက်ာ္စြာကို ေမြးသည္။ မိဖုရား ရွင္ေမာက္က
သားေတာ္ သီဟသူကို ေမြးသည္။
မင္းသည္ ၀က္ေကာင္လံုးကင္ကို ပဲြေတာ္တည္ေလ့ ရိွသည္။ ထိုအခါ ဥဇနာနွင့္
ေက်ာ္စြာ တို့အား ၀က္လက္သားကင္ကို ေပးသည္။ သီဟသူကိုမူ ၀က္ေပါင္သားကင္ကို ေပးသည္။ ေန့စဥ္
ေပးေနေသာအခါ မိဖုရား ရွင္ေမာက္သည္ စားေတာ္ကဲကို ေငြ ၃၀-ေပး၍ '' ငါ့သား သီဟသူကို
၀က္လက္သားကင္ကို ေပးပါ၊ ေက်ာ္စြာကို ၀က္ေပါင္သားကင္ ေပးပါ၊ '' ဟု
ေစခိုင္းသည္။
စားေတာ္ကဲလည္း ရွင္ေမာက္ခိုင္းသလို ေျပာင္းလဲ ေပးသည္။
ဤကိစၥကို ဘုရင္သိလွ်င္ စားေတာ္ကဲကို အျပစ္ဒဏ္ေပးျပီး ရွင္ေမာက္ကိုလည္း
'' ၀က္လက္ ခိုးမ '' ဟု လူပံုအလယ္၌ ေရရြတ္ၾကိမ္းေမာင္းသည္။ သီဟသူကိုလည္း '' ၀က္လက္ခိုးမသား
'' ဟု ေခၚေလေတာ့သည္။ ဤကိစၥအတြက္ သီဟသူ၏ စိတ္တြင္ အလြန္နာၾကည္းေနခဲ့ေလသည္။ သကၠရာဇ္ ၆၄၆-ခုနွစ္တြင္
နရသီဟပေတ့မင္းသည္ တိုင္းျပည္ မျငိမ္သက္မႈေၾကာင့္ ပုသိမ္သို့ ထြက္ခြာသြားခဲ့ရသည္။ ပုသိမ္၌
ငါးလမွ် စံေနခဲ့ျပီးေနာက္ အညာသို့ ဆန္တက္လာ ခဲ့သည္။ ျပည္ျမို့သို့ ေရာက္လွ်င္ သားေတာ္
သီဟသူက ဆန္တက္ျခင္း မျပုရန္ တားျမစ္၏။ မင္းၾကီးေဖာင္ေတာ္သို့ အဆိပ္ခပ္ထားေသာ စားေတာ္ကို
ပို့ဆက္၍ စားေစရာ နရသီဟ
ပေတ့မင္းလည္း အဆိပ္သင့္၍ ေသဆံုးခဲ့ရေလသည္။
ျမ၀တီဦးစ၏ လွ်ာဓားမ
ကုန္းေဘာင္ေခတ္အတြင္ ထင္ရွားေသာ ျမ၀တီမင္းၾကီး ဦးစသည္လည္း လွ်ာဓားမေၾကာင့္
ဒုကၡေရာက္ခဲ့ရပါသည္။ အေၾကာင္းကား ဤသို့တည္း။
ဦးစသည္ ဖန္နန္းရွင္ မင္းတရားနွင့္ ညီေတာ္ သာယာ၀တီမင္သားတို့ အေရးအခင္း
ျဖစ္စဥ္က ဖန္နန္းရွင္၏ သစၥာခံ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ နန္းမေတာ္ မယ္နုနွင့္ စလင္းစား
ေမာင္အိုတို့က နန္းတြင္းေရးကို ခု်ပ္ကိုင္ထားၾကသည္။ ထိုအခါ ဦးစသည္ စလင္းစားတို့ဘက္က
ရပ္တည္ခဲ့ျပန္သည္။
သာယာ၀တီမင္းသားသည္ စလင္းစားတို့၏ အမႈရွာၾကံမႈေၾကာင့္ ေနျပည္ေတာ္မွ
ထြက္ခြာ သြားရသည္။ ထိုအခါ ျမ၀တီမင္းၾကီး ဦးစက လႊတ္ေတာ္မွ အမိန့္ထုတ္ျပန္သည္။ အမိန့္ထုတ္ျပန္
ခ်က္တြင္ '' သာယာ၀တီစား ငခင္အား ဖမ္းဆီးရန္ '' ဟူ၍ မေလးမစား ေရးသား၍ ထုတ္ျပန္ ခဲ့ေလသည္။
အေရးေတာ္ ျပီးေျပသျဖင့္ သာယာ၀တီမင္း နန္းတက္ရေသာအခါ သာယာ၀တီမင္းက
'' ၀န္ၾကီးငစနွင့္ အေပါင္းပါ မွူးမတ္တို့သည္လည္း ငါတို့ ေက်းဇူးသစၥာေတာ္ကို
ေထာက္ထား သင့္ပါလ်က္ ရန္သူအားေပး ျပုသည္၊ သင္းတို့တစ္စုကို ငါသတ္ထိုက္ျပီ၊ လႊတ္ေတာ္အမိန့္
ထုတ္ျပန္စဥ္ကလည္း '' သာယာ၀တီစား ငခင္ငယ္ '' ဟု ငါ့ကို မေလးမစား ေရးသားေခၚေ၀ၚ ခဲ့ဖူးျပီ၊
သင္း- ေသသင့္ျပီ၊ သင္းကို ယခု မသတ္ေသး၊ ငါ့ဘုန္းသမၻာေတာ္ကို ၾကည့္ေစဦးမည္၊ ေထာင္မွာ
ထားလိုက္ၾက၊ '' ဟု အမိန့္ေတာ္ မွတ္သျဖင့္ ေထာင္သြင္း၍ အက်ဥ္းခ်ထား လိုက္ၾကသည္။
ဦးစသည္ အသတ္မခံရမီ ေထာင္တြင္း၌ နွစ္နွစ္ေက်ာ္မွ် အက်ဥ္းခံေနခဲ့ရသည္။
ထိုစဥ္ သဲအင္းသာသနာပိုင္ ပံ်လြန္သျဖင့္ သာယာ၀တီမင္းနွင့္ အဖဲြ့သည္ ေက်ာင္းေတာ္သို့
ျြကခီ်သည္။ ထိုအခိ်န္တြင္ ဦးစနွင့္ အက်ဥ္းသားမ်ားမွာ မင္းလမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ လမ္းျပင္ေနၾကရသည္။
အဖဲြ့တြင္ ပါ၀င္ေသာ သမီးေတာ္ စၾကာေဒ၀ီ စုဖုရားၾကီးသည္ ေျမသယ္ေနေသာ ဦးစကို ျမင္သြား၏။
စုဖုရားၾကီးက ဦးစကို ေခၚျပီး ေမးျမန္းရာ '' ကြ်န္ေတာ္မို်းမွာ အမ်က္ေတာ္ ရွသျဖင့္ အက်ဥ္းသား
ဘ၀နွင့္ ေနခဲ့ရသည္မွာ နွစ္နွစ္ေက်ာ္ပါျပီ၊ ေထာင္တြင္းမွာ ေနရတာ အလြန္ဒုကၡ ၾကီးလွပါသည္၊
'' ဟု ေလွ်ာက္ထားသည္။
စုဖုရားၾကီးက '' စစက ဘုန္းေတာ္ဘဲြ့တစ္ပုစ္ ေရးျပီး ငေရႊသာကို ေပးလိုက္ပါ၊
အခြင့္သင့္ ခိ်န္မွာ ခမည္းေတာ္ကို ေလွ်ာက္ျပီး အက်ဥ္းက လြတ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးပါမည္္၊
'' ဟု မွာၾကား ထားခဲ့ေလသည္။
ဦးစသည္ အက်ဥ္းေထာင္သို့ ျပန္ေရာက္လွ်င္ '' ကုန္းေဘာင္ေနမင္း၊ ဘုန္းေရာင္ေ၀ရွင္း''
ဘုန္းနြယ္ (ေရစၾကို) ဗုဒၶေဟာၾကား
လူက်င့္တရား (၃၄)
အစခီ် ဘုန္းေတာ္ဘဲြ့ကို ေရးသား၍ ငေရႊသာကို ေပးလိုက္၏။
သကၠရာဇ္ ၁၂၀၁-ခု၊ တန္ေဆာင္မုန္းလတြင္ အေနာက္စမုတ္ ရုပ္ေသးပဲြ၌ သာယာ၀တီ
မင္းနွင့္ သမီးေတာ္ စၾကာေဒ၀ီ စုဖုရားၾကီးတို့ ပဲြရႈစားစဥ္ ငေရႊသာက ဘုန္းေတာ္ဘဲြ့ သီခ်င္းကို
သီဆိုသည္။
'' ဒီသီခ်င္းကို ဘယ္သူ ေရးဖဲြ့သလဲ၊ '' ဟု သာယာ၀တီမင္းက ေမးသည္။
သမီးေတာ္ၾကီးက '' ေထာင္ထဲမွာ အက်ဥ္းခ်ထားတဲ့ ၀န္ၾကီးေဟာင္းငစ ဖဲြ့ဆိုပါသည္၊
ယခုလဲ ေထာင္တြင္းမွာ နွစ္နွစ္ေက်ာ္ ဒုကၡေရာက္ေနပါသည္၊ နွေျမာဖို့
ေကာင္းလွပါသည္၊ ''စသည္ ျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားသည္။
သာယာ၀တီမင္းသည္ သမီးေတာ္ စၾကာေဒ၀ီ စုဖုရား၏ ေလွ်ာက္တင္ခ်က္ေၾကာင့္
''ယခု ပင္ ေထာင္က လြတ္ပါေစ၊ '' ဟု အမိန့္ရိွသျဖင့္ ညတြင္းခ်င္းပင္ ေထာင္မွ လႊတ္ေပးလိုက္သည္။
စုဖုရား၏ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ဦးစမွာ ေသဒဏ္ပင္ မခံရေတာ့ဘဲ လြတ္ျငိမ္းခြင့္ ရရိွခဲ့ပါသည္။
စကားၾကမ္းအစု ဆဲေရးမႈ၌ ပါ၀င္ေသာ နႈတ္မႈကံသည္ မ်က္ေမွာက္ဘ၀၌ပင္ ဆိုးကို်း
တရားကို ခံစားသြားရသည္မွာ အထင္အရွားပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ထို့ေၾကာင့္ မေကာင္းမႈ အမွန္၊ မေကာင္းကို်းကို ဧကန္ျဖစ္ေစေသာ ဆဲမႈကံ
စရိုက္ဆိုး
တရားကို ေရွာင္ရွားၾကကုန္ရာ၏။ ။
ဘုန္းႏြယ္(ေရစၾကိဳ) ဗုဒၶေဟာၾကား လူက်င့္တရား မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။
0 comments: