Friday, March 2, 2018

ေရွးက ေသလြန္ျပီးသူတို့အား ရည္ညႊန္း၍ လွူေသာ အလွူျပႆနာ


၄။ အသွ်င္ဘုရားနာဂေသန ဤေပးလွူေသာသူတို့သည္ အလွူကို ေပးလွူကုန္၍ ''ဤအလွူသည္
ေသလြန္ကုန္ျပီးေသာ သူတို့အား ေရာက္ပါေစသတည္း'' ဟု ေရွးက ေသလြန္ျပီးသူတို့အား ရည္ညႊန္း
ကုန္၏။ ထိုေသလြန္ျပီးသူတို့သည္ ထိုလွူဒါန္း ရည္ညႊန္းျခင္းလွ်င္ အေၾကာင္းရိွေသာ တစ္စံုတစ္ရာေသာ
အကို်းကို ရပါကုန္သေလာဟု (ေမးေလွ်ာက္၏)။ မင္းျမတ္ အခို့်ေသာ သူတို့သည္ ရကုန္၏။ အခို့်
ေသာသူတို့သည္ မရကုန္ဟု (မိန့္ေတာ္မူ၏)။ အသွ်င္ဘုရား အဘယ္သူတို့သည္ ရပါကုန္သနည္း။
အဘယ္သူတို့သည္ မရပါကုန္သနည္းဟု (ေမးေလွ်ာက္၏)။ မင္းျမတ္ ငရဲသို့ က်ေရာက္ကုန္ သူတို့သည္
မရကုန္။ နတ္ျပည္သို့ ေရာက္ကုန္သူတို့သည္ မရကုန္။ တိရစၧာန္မို်း၌ ျဖစ္ကုန္ေသာ သူတို့သည္
မရကုန္။ ျပိတၱာေလးမို်းတို့တြင္ (၁) အစာကို အန္ရေသာ ၀နၱာသိကျပိတၱာမို်း၊ (၂) စား၍ မ၀င္
ငတ္မြတ္ေသာ ခုပၸိပါသျပိတၱာမို်း၊ (၃) ၀မ္းေခါင္းေျပာင္ေျပာင္ ေတာက္ေလာင္ေနေသာ နိဇၩာမတဏိွက
ျပိတၱာမို်း၊ ဤသံုးဦးေသာ ျပိတၱာမို်းတို့သည္ မရကုန္။ (၄)သူတစ္ပါး ေပးကမ္းသည္ကို မီွ၍ အသက္
ေမြးရကုန္ေသာ ပရဒတၱူပဇီ၀ီျပိတၱာတို့သည္သာ ရကုန္၏။ ထိုျပိတၱာတို့သည္လည္း ေပးလွူသည္ကို
သိကုန္ေသာ္မွသာလွ်င္ ရကုန္၏ဟု (မိန့္ေတာ္မူ၏)။
အသွ်င္ဘုရားနာဂေသန ထိုသို့ျဖစ္ပါမူ အၾကင္သူတို့အား ရည္မွတ္၍ ျပုအပ္၏။ ထိုသူတို့သည္
အကယ္၍ မရကုန္သည္ ျဖစ္အံ့။ ေပးလွူေသာ သူတို့၏ အလွူသည္ ခန္းေျခာက္ရာပါ၏၊ အကို်း
မရိွရာပါဟု (ေလွ်ာက္၏)။ မင္းျမတ္ အလွူသည္ အကို်းမရိွသည္ မဟုတ္။ အကို်းမေပးသည္ မဟုတ္။
ေပးလွူေသာ ဒါယကာတို့သည္သာလွ်င္ ထိုအလွူ၏ အကို်းကို ခံစားရကုန္၏ဟု(မိန့္ေတာ္မူ၏)။ အသွ်င္
ဘုရားနာဂေသန ထိုသို့ျဖစ္ပါမူ အေၾကာင္းျဖင့္ အကြ်နု္ပ္ကို သိေစေတာ္မူပါေလာ့ဟု (ေလွ်ာက္၏)။
မင္းျမတ္ ဤေလာက၌ အခို့်ေသာသူတို့သည္ ငါး၊ အမဲ၊ အရက္၊ ထမင္း၊ ခဲဖြယ္တို့ကို စီရင္၍ ေဆြမို်းတို့
ထံသို့ သြားကုန္၏။ ထိုေဆြမို်းတို့သည္ ထိုလက္ေဆာင္ကို အကယ္၍ မခံယူကုန္သည္ ျဖစ္အံ့။
ထိုလက္ေဆာင္သည္ ေျခာက္ကပ္ျခင္းသို့ ေရာက္မူလည္း ေရာက္ရာသေလာ။ ပ်က္စီးမူလည္း ပ်က္စီးရာ
သေလာဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။ အသွ်င္ဘုရား မပ်က္စီးရာပါ။ ထိုလက္ေဆာင္သည္ ဥစၥာရွင္တို့အားသာ
လွ်င္ ျဖစ္ပါ၏ဟု (ေလွ်ာက္၏)။ မင္းျမတ္ ဤအတူသာလွ်င္ ေပးလွူသူတို့သည္သာလွ်င္ ထိုအလွူ၏
အကို်းကို ခံစားရကုန္၏။ မင္းျမတ္ ဥပမာ တစ္နည္းေသာ္ကား တိုက္ခန္းသို့ ၀င္ေသာ ေယာက်ာ္းသည္
ေရွ့မွ ထြက္ရာ တံခါးမရိွခဲ့ေသာ္ အဘယ္တံခါးျဖင့္ ထြက္ရာသနည္းဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။ အသွ်င္ဘုရား
၀င္ရာတံခါးျဖင့္သာလွ်င္ ထြက္ရာပါ၏ဟု (ေလွ်ာက္၏)။ မင္းျမတ္ ဤအတူသာလွ်င္ ထိုအလွူ၏
အကို်းကို ေပးလွူသူတို့သည္ သာလွ်င္ ခံစားရကုန္၏ဟု (မိန့္ေတာ္မူ၏)။
အသွ်င္ဘုရားနာဂေသန ဤအတိုင္းျဖစ္ေစေလာ့။ ဤသို့လွ်င္ ဤစကားကို ထိုသို့ ဆိုေတာ္မူတိုင္း
လက္ခံပါ၏။ ထိုအလွူ၏ အကို်းကို ေပးလွူသူတို့သည္သာ ခံစားရကုန္၏။ အကြ်နု္ပ္တို့သည္
ထိုအေၾကာင္းကို ဆန့္က်င္ဘက္ မျပုလိုပါကုန္ဟု (ေလွ်ာက္၏)။
အသွ်င္ဘုရားနာဂေသန ဤေပးလွူေသာ သူတို့၏ ေပးလွူေသာ အလွူသည္ ေသသြားသူတို့အား
အကယ္၍ ေရာက္သည္ ျဖစ္အံ့။ ထိုေသသြားေသာ သူတို့သည္ ထိုအလွူ၏ အကို်းကို အကယ္၍ ခံစား
ရကုန္အံ့။ ထိုသို့ ျဖစ္ပါမူ သူ၏အသက္ကို သတ္ေလ့ရိွေသာ၊ ၾကမ္းတမ္းေသာ၊ ေသြးစြန္းေသာ လက္ရိွ
ေသာ၊ ျပစ္မွားတတ္ေသာ စိတ္ရိွေသာ သူတို့သည္ လူတို့ကို သတ္၍ ၾကမ္းၾကုတ္ေသာ အမႈကို ျပုလ်က္
ေသသြားသူတို့အား ''ငါ၏ ဤမေကာင္းမႈကံ အကို်းသည္ ေသသြားသူတို့အား ေရာက္ပါေစသတည္း''
ဟု ရည္ညႊန္းခဲ့အံ့။ ထိုမေကာင္းမႈ၏ အကို်းသည္ ေသသြားသူတို့အား ေရာက္ပါသေလာဟု (ေမး
ေလွ်ာက္၏)။ မင္းျမတ္ မေရာက္ဟု (မိန့္ေတာ္မူ၏)။
အသွ်င္ဘုရားနာဂေသန အၾကင့္ေၾကာင့္ ကုသိုလ္သည္ ေရာက္၏။ အကုသိုလ္သည္ မေရာက္ဟူရာ
၌ အေၾကာင္းကား အဘယ္ပါနည္း။ အေထာက္အထားကား အဘယ္ပါနည္းဟု (ေလွ်ာက္၏)။ မင္းျမတ္
ဤျပႆနာကို မေမးထိုက္ မေမးသင့္။ မင္းျမတ္ သင္သည္ ေျဖတတ္ေသာသူ ရိွ၏ဟူ၍ မေမးထိုက္
မေမးသင့္ေသာ ျပႆနာကို မေမးလင့္။ ေကာင္းကင္သည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ မီွရာ မရိွသနည္း။ ဂဂၤါျမစ္
သည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ အထက္ေရဆန္သို့ ေရွးရႈမစီးသနည္း။ ဤလူတို့သည္ လည္းေကာင္း၊ ဤငွက္တို့
သည္ လည္းေကာင္း အဘယ့္ေၾကာင့္ အေျခနွစ္ေခ်ာင္း ရိွကုန္သနည္း။ ဤသား သမင္တို့သည္ အဘယ့္
ေၾကာင့္ အေျခေလးေခ်ာင္း ရိွကုန္သနည္း။ ဤသို့ ထိုအေၾကာင္းကိုလည္း ငါ့ကို သင္ ေမးလတၱံ့ဟု
(မိန့္ေတာ္မူ၏)။ အသွ်င္ဘုရားနာဂေသန အကြ်နု္ပ္သည္ ထိုျပႆနာကို ညွဥ္းဆဲလို၍ ေမးေလွ်ာက္သည္
မဟုတ္ပါ။ စင္စစ္ေသာ္ကား ယံုမွားျခင္း ေအးျငိမ္းရန္ အလို့ငွါ ေမးေလွ်ာက္ပါ၏။ ေလာက၌ လက္၀ဲ
လမ္းမွားသို့ လိုက္ကုန္ေသာ Óဏ္စကၡု ကင္းကုန္ေသာ လူတို့သည္ မ်ားျပားလွပါကုန္၏။ ထိုလူတို့
သည္ အဘယ္သို့လွ်င္ အခြင့္မရဘဲ ရိွကုန္အံ့နည္းဟု နွလံုးသြင္း၍ အကြ်နု္ပ္သည္ အသွ်င္ဘုရားကို
ေမးေလွ်ာက္ပါ၏ဟု (ေလွ်ာက္၏)။ မင္းျမတ္ မေကာင္းမႈကို မျပုက်င့္သူ၊ အလိုမတူသူနွင့္ အညီအမွ်
မေကာင္းမႈကံကို ခဲြေ၀ေပးျခင္းငွါ မတတ္နိုင္ေပ။
မင္းျမတ္ လူတို့သည္ ေရတံေလွ်ာက္ျဖင့္ ေရကို အလြန္ေ၀းေသာ အရပ္သို့လည္း ေဆာင္ယူကုန္
သကဲ့သို့ တစ္ခဲနက္ေသာ ေက်ာက္ေတာင္ၾကီးကို ေရတံေလွ်ာက္ျဖင့္ အလိုရိွရာ အရပ္သို့ ယူေဆာင္ျခင္း
ငွာ တတ္ေကာင္းပါအံ့ေလာဟု (မိန့္ေတာ္မူ၏)။ အသွ်င္ဘုရား မတတ္နိုင္ပါဟု (ေလွ်ာက္၏)။ မင္းျမတ္
ဤအတူသာလွ်င္ ကုသိုလ္ကို ခဲြေ၀ေပးျခင္းငွါ တတ္နိုင္၏။ အကုသိုလ္ကို ခဲြေ၀ေပးျခင္းငွါ မတတ္နိုင္။
မင္းျမတ္ ဆီျဖင့္ ဆီမီးကို ညိွထြန္းျခင္းငွါ တတ္ေကာင္းသကဲ့သို့၊ မင္းျမတ္ ေရျဖင့္ ဆီမီးကို ညိွထြန္းျခင္း
ငွါ တတ္နိုင္ပါသေလာဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။ အသွ်င္ဘုရား မတတ္နိုင္ပါဟု (ေလွ်ာက္၏)။ မင္းျမတ္
ဤအတူသာလွ်င္ ကုသိုလ္ကို ခဲြေ၀ေပးျခင္းငွါ တတ္နိုင္၏။ အကုသိုလ္ကို ခဲြေ၀ေပးျခင္းငွါ မတတ္နိုင္။
မင္းျမတ္ ဥပမာ တစ္နည္းေသာ္ကား လယ္သမားတို့သည္ တစ္ဖက္ဆည္ကန္မွ ေရကို ထုတ္၍ စပါးကို
မွည့္ရင့္ေစကုန္သကဲ့သို့၊ မင္းျမတ္ မဟာသမုဒၵရာမွ ေရကို ထုတ္၍ စပါးကို မွည့္ရင့္ေစျခင္းငွါ တတ္နိုင္
ပါသေလာဟု (မိန့္ေတာ္မူ၏)။ အသွ်င္ဘုရား မတတ္နိုင္ပါဟု (ေလွ်ာက္၏)။ မင္းျမတ္ ဤအတူသာလွ်င္
ကုသိုလ္ကို ခဲြေ၀ေပးျခင္းငွါ တတ္နိုင္၏။ အကုသိုလ္ကို ခဲြေ၀ေပးျခင္းငွါ မတတ္နိုင္ဟု (မိန့္ေတာ္မူ၏)။
အသွ်င္ဘုရားနာဂေသန အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ကုသိုလ္ကို ခဲြေ၀ေပးျခင္းငွါ တတ္နိုင္ပါ
သနည္း။ အကုသိုလ္ကို ခဲြေ၀ေပးျခင္းငွါ မတတ္နိုင္ပါသနည္း။ အေၾကာင္းျဖင့္ အကြ်နု္ပ္ကို သိေစပါ
ေလာ့။ အကြ်နု္ပ္သည္ ပညာမ်က္စိ မကန္းပါ။ ပညာအလင္း မရသူ မဟုတ္ပါ။ ၾကားနာရပါမူ သိနိုင္ပါ
၏ဟု(ေလွ်ာက္၏)။ မင္းျမတ္ အကုသိုလ္သည္ နည္းပါး၏။ ကုသိုလ္သည္ မ်ားျပား၏။ အကုသိုလ္သည္
နည္းပါးသည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ ျပုတတ္သူကိုသာ သိမ္းယူနိုင္၏။ ကုသိုလ္သည္ မ်ားျပားသည္၏ အျဖစ္
ေၾကာင့္ နတ္နွင့္တကြေသာ ေလာကကို လႊမ္းမိုးနိုင္၏ဟု (မိန့္ေတာ္မူ၏)။ ဥပမာ ျပုေတာ္မူပါဦးေလာ့ဟု
(ေလွ်ာက္၏)။
မင္းျမတ္ ဥပမာအားျဖင့္ ေရေပါက္ငယ္တစ္ခုသည္ ေျမ၌ က်ရာ၏။ မင္းျမတ္ ထိုေရေပါက္ ေရစက္
သည္ ဆယ္ယူဇနာ၊ ဆယ့္နွစ္ယူဇနာတို့ တိုင္ေအာင္ လႊမ္းမိုးနိုင္ရာသေလာဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။
အသွ်င္ဘုရား မလႊမ္းမိုးနိုင္ရာပါ။ ထိုေရေပါက္ေရစက္သည္ က်ရာအရပ္၌ပင္လွ်င္ ကုန္ေပ်ာက္သြားပါ
၏ဟု (ေလွ်ာက္၏)။ မင္းျမတ္ အဘယ္ အေၾကာင္းေၾကာင့္နည္းဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။ အသွ်င္ဘုရား
ေရေပါက္ ေရစက္၏ နည္းလွသည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ပါတည္းဟု (ေလွ်ာက္၏)။ မင္းျမတ္ ဤအတူ
သာလွ်င္ အကုသိုလ္သည္ နည္းပါးသည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ ျပုသူကိုသာလွ်င္ သိမ္းယူနိုင္၏။ ခဲြေ၀ေပး
ျခင္းငွါ မတတ္နိုင္။
မင္းျမတ္ ဥပမာ တစ္နည္းေသာ္ကား သည္းစြာေသာ မိုးၾကီးသည္ ေျမအျပင္ကို တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲ
ေစလ်က္ ရြာသြန္းရာ၏။ မင္းျမတ္ ထိုသည္းစြာေသာ မိုးၾကီးသည္ ထက္၀န္းက်င္မွ ရြာသြန္းလႊမ္းမိုးရာ
သေလာဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။ အသွ်င္ဘုရား ရြာသြန္း လႊမ္းမိုးရာပါ၏။ မိုးၾကီးသည္ ထံုးအိုင္၊ အိုင္ၾကီး၊
အိုင္ငယ္၊ ျမစ္ေခ်ာင္း၊ ျမစ္လက္တက္၊ ေခ်ာင္းၾကား၊ ရိႈ၊ ေျမာင္၊ တစ္ဖက္ဆည္ကန္၊ ေရတြင္း၊ ေရကန္တို့
ကို ျပည့္ေစ၍ ဆယ္ယူဇနာတို့ တိုင္ေအာင္ လႊမ္းမိုးရာပါ၏ဟု (ေလွ်ာက္၏)။ မင္းျမတ္ အဘယ္
အေၾကာင္းေၾကာင့္နည္းဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။ အသွ်င္ဘုရား မိုး၏ အားၾကီးမ်ားျပားသည္၏ အျဖစ္
ေၾကာင့္ ပါတည္းဟု(ေလွ်ာက္၏)။ မင္းျမတ္ ဤအတူသာလွ်င္ ကုသိုလ္သည္ မ်ားျပား၏။ မ်ားျပားသည္
၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ နတ္လူတို့နွင့္ အတူတကြလည္း ခဲြေ၀ျခင္းငွါ တတ္နိုင္၏ဟု (မိန့္ေတာ္မူ၏)။
အသွ်င္ဘုရားနာဂေသန အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ အကုသိုလ္သည္ နည္းပါးပါသနည္း၊ ကုသိုလ္
သည္ မ်ားျပားပါသနည္းဟု (ေလွ်ာက္၏)။ မင္းျမတ္ ဤေလာက၌ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ သူသည္
အလွူကို ေပး၏။ သီလကို ေဆာက္တည္၏။ ဥပုသ္ကို ေစာင့္သံုး၏။ ထိုသူသည္ ရႊင္ပ်၏။ အလြန္
ရႊင္ပ်၏။ ျပံုးရယ္၏။ ၀မ္းေျမာက္၏။ ၾကည္လင္ေသာ စိတ္ရိွ၏။ နွစ္သက္စြာ ျဖစ္၏။ ထိုသူ့အား
အဆင့္ဆင့္ နွစ္သိမ့္မႈ 'ပီတိ' ျဖစ္၏။ နွစ္သိမ့္ေသာ စိတ္ရိွေသာ သူအား အလြန့္အလြန္ ကုသိုလ္တရား
တိုးပြါး၏။
မင္းျမတ္ ဥပမာေသာ္ကား မ်ားစြာေသာ ေရျပည့္လံွ်ေသာ ေရတြင္း၌ ေရသည္ တစ္ခုေသာ အရပ္
ျဖင့္ ၀င္ရာ၏။ တစ္ခုေသာ အရပ္ျဖင့္ ထြက္ရာ၏။ ထြက္ေသာ္လည္း အဆင့္ဆင့္ ျဖစ္၏။ကုန္ခန္းျခင္း
သို့ ေရာက္စိမ့္ေသာငွါ မတတ္နိုင္။ မင္းျမတ္ ဤအတူသာလွ်င္ ကုသိုလ္သည္ အလြန့္ အလြန္ တိုးပြါး၏။
မင္းျမတ္ ေယာက်ာ္းသည္ အနွစ္တစ္ရာေျမာက္၌လည္း ျပုအပ္ေသာ ကုသိုလ္ကို အကယ္၍ ဆင္ျခင္
ျငားအံ့။ ဆင္ျခင္တိုင္း ဆင္ျခင္တိုင္း အလြန့္အလြန္ ကုသိုလ္တရား တိုးပြါး၏။ ထိုေယာက်ာ္း၏
ထိုကုသိုလ္ကို အလိုရိွေသာ သူတို့နွင့္အတူ အမွ်ခဲြေ၀ျခင္းငွါ တတ္နိုင္၏။ မင္းျမတ္ အၾကင္ အေၾကာင္း
ျဖင့္ ကုသိုလ္သည္ မ်ားျပား၏။ ဤကုသိုလ္သည္ မ်ားျပား၏ဟူေသာ စကား၌ ဤသည္ကား အေၾကာင္း
တည္း။
မင္းျမတ္ အကုသိုလ္ကို ျပုေသာသူသည္ ေနာက္၌ နွလံုးမသာယာ။ နွလံုးမသာယာေသာ သူ၏
စိတ္သည္ တြန့္၏၊ ဆုတ္၏၊ ဆုတ္နစ္၏၊ မပံ့်ပူ်း၊ စိုးရိမ္၏၊ ပူပန္၏၊ အားယုတ္၏၊ အားကုန္၏၊
မတိုးပြါး၊ ထိုျဖစ္ေသာ အခိုက္အတန့္၌သာ ကုန္ခန္းေန၏။ မင္းျမတ္ ဥပမာေသာ္ကား ေရခန္းေျခာက္
ေသာ သဲအားၾကီးေသာ ကုန္းၾကီးရိွေသာ ေကာက္ေကြ့ေသာ ျမစ္၌ အထက္မွလာေသာ ေရအနည္းငယ္
သည္ ဆုတ္ယုတ္၏။ကုန္ခန္း၏၊ မတိုးပြား။ ထိုလာရာ အရပ္၌သာ ကုန္ခန္းေန၏။ မင္းျမတ္ ဤအတူ
သာလွ်င္ အကုသိုလ္ျပုေသာ သူ၏ စိတ္သည္ တြန့္တို၏၊ ဆုတ္၏၊ ဆုတ္နစ္၏၊ မပံ့်ပူ်း၊ စိုးရိမ္၏၊
ပူပန္၏၊ အားယုတ္၏၊ အားကုန္၏၊ မတိုးပြါး၊ ထိုျဖစ္ေသာ အခိုက္အတန့္၌သာ ကုန္ခန္း၏။ မင္းျမတ္
အၾကင္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အကုသိုလ္သည္ နည္း၏။ ဤအရာ၌ ဤဆိုခဲ့ျပီးသည္ကား အေၾကာင္းတည္း
ဟု (မိန့္ေတာ္မူ၏)။
အသွ်င္ဘုရားနာဂေသန ေကာင္းလွပါ၏။ ဤသို့လွ်င္ ဤစကားကို ထိုသို့ ဆိုေတာ္မူတိုင္း ၀န္ခံပါ၏
ဟု (ေလွ်ာက္၏)။ ။
Previous Post
Next Post

About Author

0 comments: