Monday, March 5, 2018

ေသရည္အစ ပထမ



ေသရည္သည္ မည္သည့္အခိ်န္က စ၍ ေပၚေပါက္ခဲ့သည္ဟု ဗုဒၶစာေပတို့၌ မေတြ့ရေပ။
သို့ေသာ္လည္း ေသရည္သမိုင္း အစကိုမူ       ကုမၻဇာတ္၌ ေတြ့ရိွရ၏။
ဗာရာဏသီျပည္၌ ျဗဟၼဒတ္မင္း နန္းစံစဥ္ ဟိမ၀နၱာမွ သစ္ပင္ၾကီး တစ္ပင္္တြင္ ခက္မၾကီး သံုးခုဆံုရာ၌ အေခါင္းၾကီးတစ္ခု ရိွသည္။ မိုးရာသီတြင္ ထိုအခါင္းၾကီးအတြင္း၌ ေရျပည့္ေန တတ္သည္။ အနီးတြင္ ရိွေသာ သစ္ပင္တို့မွ သစ္သီးမ်ားသည္ ထိုအေခါင္းထဲဲသို့ ေၾကြက် တတ္သည္။ ေက်းငွက္တို့ စားေသာ စပါးနံွအေစ့မ်ားလည္း က်ေရာက္ျပန္သည္။ ရက္ရွည္ေသာ အခါ အေခါင္းထဲက ေရသည္ ေနပူရိွန္ေၾကာင့္ က်က္လာသည္။ ထက္ေသာ ေသရည္ျဖစ္လာသည္။ ငွက္မ်ားသည္ ထိုေသရည္ကို ေသာက္ၾကလွ်င္ မူးယစ္၍ သစ္ပင္ေျခရင္းသို့ လိမ့္က်ကုန္ၾကသည္။
ယင္းအျဖစ္ကို ေတြ့ရေသာ ကာသိတိုင္းသား မုဆိုးသည္ ထိုေသရည္ကို အနည္းငယ္
ယူ၍ ေသာက္ၾကည့္သည္။ မူးယစ္ေသာ အရသာကို ခံစားရသည္။ မုဆိုးသည္ ထိုေသရည္ကို
၀ရုဏရေသ့ထံ ယူသြားကာ နွစ္ဦးသား ေသာက္ၾကသည္။ သစ္ပင္ရင္းသို့ က်လာေသာ ငွက္မ်ားကို သတ္၍ အျမည္းလုပ္ စားၾကသည္။
သူတို့သည္ ေသရည္ကို ၀ါးက်ည္ေတာက္ျဖင့္ ထည့္၍ ျမို့စြန္မင္းထံ ဆက္သရာ မင္းသည္လည္း ေသရည္ကို အလြန္ၾကိုက္သြားသည္။ ထိုျမို့၌ပင္ ေသရည္ကို ျပုလုပ္၍ ေသာက္သံုးၾကရာ တစ္ျမို့လံုး ေသရည္သမားေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကသည္။ ထိုမွတစ္ဆင့္ ဗာရာဏသီ စေသာ ျမို့မ်ားသို့ ကူးစက္သြားရာ ေနရာေဒသအနံွ့ က်ယ္ျပန့္ သြားေလသည္။
ေခတ္သစ္ သုေတသနပညာရွင္တို့ကမူ ေသရည္သမိုင္းအစကို ေက်ာက္ေခတ္သစ္ကဟု အဆိုျပုထားၾကပါသည္။ ဘီစီ ၇၀၀၀-ကာလတြင္ လူသားတို့သည္ စိုက္ပို်းေရးကို တြင္က်ယ္စြာ လုပ္ကိုင္လာၾကပါသည္။ စိုက္ပို်းသီးနံွတို့မွာ ဂံု်၊ စပါး၊ ဗာလီနွင့္ ေျပာင္းတို့ ျဖစ္၏။ ယင္းတို့ကို စိုက္ပို်း၍ ရရိွလာေသာ သီးနံွတို့ကို ၾကိတ္ဆံုျဖင့္ ၾကိတ္ကာ အမႈန့္ျပုလုပ္ၾက၏။ ထိုအမႈန့္ျဖင့္ ေပါင္မုန့္ကို ျပုလုပ္ၾကသည္။ ေပါင္မုန့္ျပုလုပ္ရန္အတြက္ အခ်ဥ္ေဖာက္ျခင္း၊ ေပါင္းအိုးတြင္ ထည့္၍ ဖုတ္ျခင္းစေသာ အမႈတို့ကို ျပုလုပ္ရ၏။ ဤသို့ ဂံု်မႈန့္ကို အခ်ဥ္ေဖာက္ရာမွ ေသရည္ကို ျပုလုပ္ တတ္လာခဲ့ေလသည္။


ဘီစီ ၃၀၀၀-ျပည္နွစ္သို့ ေရာက္ေသာအခါတြင္ ဥေရာပတို္က္နွင့္ အာရွတိုက္တို့၌ ေသရည္ အရက္သည္ လူမႈေရးေလာကအတြက္ လိုအပ္ေသာ အေဖ်ာ္ယမကာ တစ္ရပ္အျဖစ္ ေရာက္ရိွလာခဲ့ေလသည္။
ဗုဒၶဘုရားလက္ထက္ ေရာက္ေသာအခါတြင္ ေသရည္နွင့္ ပတ္သက္ေသာ လုပ္ငန္းမ်ား က်ယ္ပြားေနျပီ။ သုရာေခၚ ေသရည္ျပုလုပ္ပံု ငါးမို်းရိွသည္။ ေမရယေခၚ စိမ္ရည္ျပုလုပ္ပံုလည္း ငါးမို်းပင္ ရိွသည္။ အားလံုးသည္ မူးယစ္ရည္မ်ားသာ ျဖစ္ေပသည္။
ဤမူးယစ္ေသရည္သည္ လူမႈေရးေလာက၏ အသံုးအေဆာင္တစ္ရပ္ ျဖစ္ေနေသာ္လည္း လူသား၏ ဘ၀ကို ပ်က္စီးေစေသာ ယမကာတစ္မို်း ျဖစ္သည္။ ယစ္ေရရည္ အစဲြေၾကာင့္ ဘ၀ပ်က္ကာ အသက္ေသၾကရေသာ လူမ်ားကို မ်က္စိေအာက္တြင္ ျမင္ေတြ့ေနၾကရသည္ မဟုတ္ေလာ။
ဘုန္းႏြယ္(ေရစၾကိဳ) ဗုဒၶေဟာၾကား လူက်င့္တရား မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

Previous Post
Next Post

About Author

0 comments: