Monday, February 26, 2018

အရွင္ေဒဝဒတ္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ အတိတ္ဝတၳဳ


အမၺဇာတ္၌ လာရိွေသာ အနာထမရဏ
ဤအမၺဇာတ္၌လာရိွေသာ အနာထမရဏကား -- မီွခိုအားထားရာ နာထတရား မရိွဘဲ ေသေက်ပ်က္စီးရျခင္းကိုရည္ညႊန္းထားေပသည္။
အရွင္ေဒ၀ဒတ္ကား ''ငါသည္ ဘုရားျဖစ္ေပေတာ့အံ့၊ ရဟန္းေဂါတမ သည္ကား ငါ၏ ဆရာသမားလည္း မဟုတ္၊ ဥပဇၩာယ္ဆရာလည္း မဟုတ္''ဟု ဆရာအျဖစ္ကို စြန့္ပယ္လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ဈာန္ေလွ်ာက် ပ်က္စီးသြားခဲ့၏။ သံဃာကို သင္းခဲြျပီးေနာက္ အစဥ္သျဖင့္ သာ၀တၳိျပည္သို့ ဆိုက္ေရာက္လာေသာအခါ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းတိုက္နွင့္ မလွမ္းမကမ္း တစ္ေနရာတြင္ ေျမမို် ခံရ၏။ ေသသည္၏ အျခားမဲ့၌ အ၀ီစိသို့ ေရာက္ရိွသြားခဲ့၏။ ဤ၀တၳုကို အေၾကာင္းျပု၍ အမၺဇာတ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူျခင္း ျဖစ္၏။
 လြန္ေလျပီးေသာအခါ ဗာရာဏသီျပည္ ဘုရင္မင္းျမတ္၏ ပုေရာဟိတ္ ပုဏၰားၾကီး၏ တစ္ဦးတည္းေသာ သား- သည္ တကၠသိုလ္၌ ပညာသင္ၾကားျပီးေနာက္ ထြက္ခြာလာခဲ့ေသာ္ အရပ္ေဒသ အက်င့္စာရိတၱ ယဥ္ေက်းမႈ အမို်းမို်းတို့ကို သိရိွရန္ ခရီးေဒသစာရီလွည့္လည္စဥ္ တိုင္းစြန္ျပည္နား ျမို့ တစ္ျမို့သို့ ဆိုက္ေရာက္ခဲ့၏။ ထိုအခါ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ကား ထိုျမို့အနီး စ႑ာလရြာၾကီး၌ ေနထိုင္လ်က္ရိွ၏၊ ပညာရိွ၏၊ လိမၼာကြ်မ္းက်င္၏၊ အခါ မဟုတ္သည္၌ အသီးကို သီးေစတတ္ေသာ မနၱာန္ကို တတ္သိနားလည္၏။

ထိုဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ နံနက္ေစာေစာ အိပ္ရာမွထကာ ဆိုင္း ထမ္းပိုးကို ယူေဆာင္လ်က္ ထိုရြာမွ ထြက္ကာ ေတာသို့ ၀င္ေရာက္ျပီးလွ်င္ သရက္ပင္တစ္ပင္သို့ ခ်ဥ္းကပ္ကာ သရက္ပင္မွ ေျခ (၇)လွမ္းခန့္ အရပ္၌ ရပ္တည္လ်က္ ထိုမနၱာန္ကို မန္းမႈတ္သည္ရိွေသာ္ သရက္ပင္ကို ေကာင္းကင္မွ က်ဆင္းလာေသာ ေရအိုးအလံုးတစ္ရာမွ်မကေသာ တစ္ခဲနက္ ေရအယဥ္က တိုက္ခတ္မိ၏။ တစ္ခဏအတြင္း သရက္ပင္မွ သစ္ရြက္ေဟာင္းတို့သည္ ေၾကြက်ၾကကုန္၏။
ရြက္နုတို့သည္ ထေျမာက္လာၾကကုန္၏။ သရက္ပန္း အပြင့္တို့သည္ ပြင့္ကာ ေၾကြက်ၾကကုန္၏၊ သရက္သီးတို့ ျဖစ္ေပၚလာကာ တစ္ခဏအတြင္းမွာပင္ မွည့္ကာ ခို်ျမိန္ေကာင္းျမတ္ေသာ အရသာရိွေသာ ၾသဇာရိွေသာ နတ္ၾသဇာနွင့္ တူကုန္ေသာ သရက္သီးတို့ ျဖစ္ကာ အပင္မွ ေၾကြၾကကုန္၏။ ဘုရားအေလာင္းသည္ ထိုသရက္သီးတို့ကို ေရြးခ်ယ္ကာ အလိုရိွတိုင္း ခဲစားျပီးလွ်င္ ဆိုင္းထမ္းပိုးကို ျပည့္ေစလ်က္ အိမ္သို့ ျပန္ကာ ထိုသရက္သီးတို့ကို ေရာင္းခ်လ်က္ သားမယားကို ေမြးျမူေလသည္။

တကၠသိုလ္ျပည္မွ ျပန္လာေသာ ထိုပုဏၰားလုလင္သည္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ကို, အခိ်န္အခါ မဟုတ္ဘဲ သရက္သီးမွည့္တို့ကို ေဆာင္ယူကာ ေရာင္းခ်ေနသည္ကို ျမင္လတ္ေသာ္ 'ဧကနၱ .. မနၱာန္၏ စြမ္းအားပင္ ျဖစ္တန္ရာ- သည္'ဟု သေဘာေပါက္ကာ မနၱာန္သင္ယူရန္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ထံသို့ ရိုေသကို်းနံြစြာ ခ်ဥ္းကပ္ေလ၏။
၀တ္ၾကီး၀တ္ငယ္ အသြယ္သြယ္ကို ရိုေသစြာ ျပုစုကာ မနၱာန္ကို သင္ယူရန္ အခိ်န္ၾကာၾကာ ၾကိုးစားခဲ့ရ၏။ အမို်းဇာတ္နွင့္
ျပည့္စံုျခင္း, ဆရာအေပၚ ဆရာ့ကေတာ္အေပၚတို့၌ ျပုစု ထိုက္သည့္ ၀တ္ၾကီး၀တ္ငယ္ အသြယ္သြယ္နွင့္ ျပည့္စံုျခင္းေၾကာင့္ ဘုရား အေလာင္းေတာ္က မနၱာန္ကို သင္ေပးလိုက္၏။
 သို့ေသာ္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္က အမွာစကားတစ္ခု ေျပာၾကားလိုက္၏။ ''သင့္ဆရာ ဘယ္သူပါလဲဟု အမ်ားက ေမးခဲ့ေသာ္ ငါ့ကို လိွု့်၀ွက္ မထားပါနွင့္။ အကယ္၍ ငါသည္ စ႑ာလ၏ အထံမွ မနၱာန္ကို သင္ယူခဲ့ပါသည္ဟု ေျပာရမွာ ရွက္သျဖင့္ ငါ၏ ဆရာသည္ ျဗာဟၼဏမဟာသာလ ျဖစ္ပါသည္ဟု ေျပာဆိုျငားအံ့၊ ဤမနၱာန္၏ အကို်းတရားကို သင္ရရိွလိမ့္မည္မဟုတ္''ဟု မွာၾကားလိုက္၏။ ''အမွန္အတိုင္း ေျပာဆိုပါမည္''ဟု ၀န္ခံကာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ထံမွ ထြက္ခြာခဲ့၏။

သို့ေသာ္ တကယ္ အေရးၾကံုလာသည့္အခါ စ႑ာလထံမွ သင္ယူ ခဲ့သည္ကို ေျပာျပရန္ ရွက္ေနျပန္၏။ တစ္ေန့တြင္ ရွင္ဘုရင္ၾကီးက ထို သရက္သီးကို စားရသျဖင့္ အလြန္ သေဘာက်သြား၏။ ဆုလာဘ္မ်ားစြာ ခီ်းျမွင့္လိုက္၏။ အတတ္ပညာကိုလည္း ဥယ်ာဥ္ေတာ္တြင္းသို့ သြားကာ လက္ေတြ့ ျပသလိုက္၏။ ရွင္ဘုရင္ၾကီးကလည္း သေဘာက်လြန္းသျဖင့္ ''ဤမနၱာန္ကို မည္သူ့ထံမွ သင္ယူခဲ့ပါသနည္း''ဟု ေမးျမန္းေသာအခါ ''ငါ အ၀ါး၀စြာ ေလ့က်က္ထားျပီးျဖစ္တဲ့ ဒီမနၱာန္ဟာ မေပ်ာက္ပ်က္နိုင္ေတာ့ပါ''ဟု သေဘာပိုက္ကာ စ႑ာလထံမွ သင္ယူခဲ့ပါသည္ဟု ေျပာရန္ ရွက္နိုးသျဖင့္ ''တကၠသိုလ္ျပည္ ဒိသာပါေမာကၡဆရာၾကီးထံမွ သင္ယူခဲ့ပါသည္''ဟု မုသား စကား ေျပာၾကားလိုက္၏။ ထိုခဏမွာပင္ မနၱာန္လည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားေလ သည္။ ေနာက္ထပ္ မနၱာန္ကို မရြတ္ဖတ္နိုင္သျဖင့္ မနၱာန္စြမ္းအားလည္း ကုန္ခန္းပ်က္စီးသြားေလသည္။
ဆရာထံသို့ တစ္ဖန္ ျပန္သြားေသာ္လည္း ဆရာက ထိုမနၱာန္ကို မုသား စကား ခပ္မ်ားမ်ား ေျပာၾကားတတ္သူ ထိုပုဏၰားလုလင္အား သင္မေပးေတာ့ဘဲ နွင္ထုတ္ပစ္လိုက္၏။
ေသာ ဧ၀ံ အာစရိေယန ဥေယ်ာဇိေတာ ''ကႎ  မယံွ ဇီ၀ိေတနာ''တိ အရညံ ပ၀ိသိတြာ အနာထမရဏံ မရိ။
(ဇာ၊႒၊၄၊၂၀၇။)
ထိုပုဏၰားလုလင္သည္ ဤသို့ ဆရာျဖစ္သူက နွင္ထုတ္လိုက္သည္ရိွေသာ္ ''ငါ့အား အသက္ရွင္ေနရျခင္းျဖင့္ အဘယ္အကို်းရိွနိုင္ပါအံ့နည္း'' ဟု နွလံုးပိုက္ကာ ေတာသို့၀င္၍ မီွခိုအားထားရာမဲ့ ေသေက်ပ်က္စီးရျခင္း အနာထမရဏျဖင့္ ေသေက်ပ်က္စီးရေလသည္။ ဆရာကို ဆရာဟု ေျပာဆို ၀န္ခံရမည္ကို ရွက္နိုးသူ ၀န္ေလးသူတို့ သတိျပုဖြယ္ရာ ဇာတ္လမ္းတစ္ခု ျဖစ္ေပသည္။

ေက်းဇူးမသိတတ္သူ ဤပုဏၰားလုလင္ကား အျခားသူမဟုတ္ အရွင္ေဒ၀ဒတ္အေလာင္းပင္ ျဖစ္ခဲ့၏။ ထိုဘ၀- တုန္းကလည္း ဆရာကို ဆရာဟု ေျပာဆိုရန္ ၀န္ေလးခဲ့သျဖင့္ အနာထမရဏျဖင့္ ေသေက်ပ်က္စီးခဲ့ရ၏။ ေဂါတမဘုရား-
ရွင္၏ သာသနာေတာ္၌လည္း ဆရာျဖစ္ေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္ကို ဆရာမဟုတ္ဟု ေက်းဇူးမဲ့စကား ေျပာၾကားကာ ဘုရားရွင္အား ေသြးစိမ္း တည္ေစျခင္း, သံဃာသင္းခဲြျခင္းစသည့္ မေကာင္းမႈအကုသိုလ္တို့ကို လြန္ကူ်းခဲ့၏။  မိမိ မေကာင္းမႈေၾကာင့္ပင္ မီွခိုအားထားရာ နာထတရား မရိွဘဲ အနာထမရဏျဖင့္ပင္ ေသေက်ပ်က္စီးခဲ့ရ၏။ ေသသည္၏ အျခားမဲ့ ၌လည္း အ၀ီစိငရဲ၌ က်က္ရျပန္၏။ တစ္လုတ္စားဖူး သူ့ေက်းဇူးကိုမွ် မသိတတ္သူတို့ သြားရာလမ္းတည္း။

မီွခိုအားထားရမည့္ ကလ်ာဏမိတၱအမည္ရသည့္ ပုဂၢိဳလ္ တစ္စံုတစ္ရာ မရိွဘဲ ေသေက်ပ်က္စီးရျခင္း, မီွခိုအားထားရမည့္ အျခားအျခားေသာ နာထ တရား ထင္ရွား မရိွဘဲ ေသေက်ပ်က္စီးရျခင္းမို်းကို ရည္ညႊန္းထားေပသည္။
ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္ၾကီး၏ နာထသုတၱန္တရားေတာ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။

Previous Post
Next Post

About Author

0 comments: