Wednesday, February 28, 2018

ေလွစီးရင္း ခဲပစ္၊ ကုသိုလ္ခဲသာ ျဖစ္ပါေစ



အရွင္        ။ ကန္ေရျပင္မွာ လိႈင္းကေလးေတြ ထေနတာကို ျမင္ဖူးၾကပါ
        လိမ့္မယ္။ ဦးဇင္းတို့ေတြ သူသူကိုယ္ကိုယ္ ေန့စဥ္ျပုေနၾကတဲ့ ကံ
        တရားေတြဆိုတာဟာလည္း ေလာကကန္ေရျပင္ေပၚက လိႈင္း
        ဂယက္ေလးေတြနဲ့ အလားသ႑ာန္တူပါတယ္။ ဒီေန့ အဲဒီ ကံလိႈင္း
        ေတြ အဆင့္ဆင့္ရိုက္ခတ္ေနၾကပံုေတြကို နားလည္ေအာင္ ေျပာျပမယ္။
ပရိသတ္ ။ ။ မွန္ပါ့ဘုရား။
အရွင္ ။ ။ ကန္ေရျပင္ထဲကို ခဲတစ္လံုး ပစ္ခ်လိုက္ျပီဆိုရင္ ခဲလံုးက်ရာေနရာ ကို ဗဟိုျပုျပီး ေရလိႈင္းကေလးတစ္ခု စတင္ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ အဲဒီလိႈင္းဟာ စတင္ျဖစ္ေပၚလာျပီဆိုရင္ အဲဒီေနရာမွာတင္ ျငိမ္း သြားတာမို်းမဟုတ္ဘဲ နီးစပ္ရာေရျပင္ကို အဆင့္ဆင့္ ရိုက္ခတ္ ျပီးမွ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲေသာ လိႈင္းဂယက္ေတြကို ျဖစ္ေပၚေစျပီး ျငိမ္း သြားတတ္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ ဦးဇင္းတို့ေတြ ေနစဥ္ျပုေနၾက တဲ့ ကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံတရားေတြဆိုတာ ေလာကကန္ ေရ ျပင္ထဲကိုေနစဥ္ပစ္ခ်ေနၾကတဲ့ (ေလာကကန္ေရျပင္ကို ဂယက္ ထေစတဲ့) ခဲလံုးေတြနဲ့ အလားသ႑ာန္ တူပါတယ္။

ခဲလံုးအၾကီးအေသးအလိုက္၊ ကန္ေရျပင္အတိမ္အနက္ အလိုက္၊ ပစ္ခ်လိုက္တဲ့ အားအရိွန္ အၾကီးအေသး အလိုက္လိႈင္းဂယက္အၾကီးအေသးေတြကို ျဖစ္ေပၚေစ နိုင္ၾကပါတယ္။
ပရိသတ္ ။ ။ မွန္ပါ့ဘုရား။
အရွင္ ။ ။ နားလည္ေအာင္ ေျပာရရင္၊ ဥပမာမယ္ ... ဦးဇင္းက တစ္စံုတစ္ေယာက္ရဲ့အသက္ကို သတ္လိုက္တယ္ဆို
ရင္ ဒါဟာ ေလာကကန္ေရျပင္ထဲကို အကုသိုလ္ခဲလံုး တစ္လံုး ပစ္ခ်လိုက္တာပါပဲ။ လိႈင္းဂယက္ရိုက္ခတ္မႈ ပံုစံအဆင့္ဆင့္အေနနဲ့ ဦးဇင္းကို သတ္မယ့္သူ ေပၚ လာမယ္၊ အဲဒီလူကို သတ္မယ့္သူ ေပၚလာမယ္၊ တစ္ခါ အဲဒီလူကိုသတ္မယ့္သူ ေပၚလာဦးမယ္ ... စသည္ျဖင့္ ကိုယ့္ေၾကာင့္ အဆင့္ဆင့္ေသာ သတ္ျဖတ္မႈ အကုသိုလ္ လိႈင္းဂယက္ၾကီးတစ္ခု ေလာကမွာ ျဖစ္ေပၚသြားတယ္။
ပရိသတ္ ။ ။ မွန္ပါ့ဘုရား။
အရွင္ ။ ။ လိႈင္းဂယက္ဆိုတာ သူ့အားအရိွန္ ကုန္သြားရင္ (သို့ မဟုတ္) ေရွ့မွာ ရိုက္ခတ္စရာ ေရျပင္မရိွေတာ့ရင္ (သို့ မဟုတ္) ကန္ေဘာင္ရိုးကို ေရာက္သြားရင္ အနားသတ္ သြားရသလို၊ ေနာက္ဆံုးပိတ္တစ္ေယာက္ဟာ (သူ့ကို သတ္မယ့္သူ ေပၚလာတာမို်း မဟုတ္ဘဲ) သူ့ဘာသာ ေျမျပို၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေရနစ္၍ေသာ္လည္း ေကာင္း သဘာ၀ေဘးအနၱရာယ္တစ္ခုခုေၾကာင့္၊ ေသျပီ ဆိုတဲ့အခါက်မွ ဦးဇင္းက စတင္လိုက္တဲ့ သတ္ျဖတ္မႈ အကုသိုလ္ လိႈင္းဂယက္ၾကီးဟာ အနားသတ္ခု်ပ္ျငိမ္း သြားရတယ္။
ပရိသတ္ ။ ။ မွန္ပါ့ဘုရား။
အရွင္ ။ ။ ကုသိုလ္လိႈင္းဂယက္အေနနဲ့ ေျပာရရင္၊ ဥပမာမယ္ ..
ဦးဇင္းက တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို သကၤန္းစတဲ့ လွူဖြယ္
၀တၳုတစ္ခုခုကို ေပးကမ္းလွူဒါန္းလိုက္တယ္ ဆိုရင္၊ ကံလိႈင္းရိုက္ခတ္မႈအေနနဲ့ ဦးဇင္းကို ေပးကမ္းလွူဒါန္း မယ့္သူ ေပၚလာမယ္၊ အဲဒီလူကို လွူဒါန္းေထာက္ပံ့မယ့္

သူေပၚလာမယ္၊ တစ္ခါ အဲဒီလူကို ေပးကမ္းမယ့္သူ ေပၚ လာဦးမယ္၊ ေနာက္ဆံုးပိတ္တစ္ေယာက္ဟာ (သူမ်ားေတြ ဆီက ေပးကမ္းခံရတာမို်း မဟုတ္ဘဲ) သူ့ဘာသာ ေျမျမႈပ္ ဥစၥာရတာမို်း၊ ထီေပါက္တာမို်း ၾကံုရျပီဆိုတဲ့ အခါက်မွ ဦးဇင္းကစတင္လိုက္တဲ့ ေပးကမ္းလွူဒါန္းမႈကုသိုလ္လိႈင္း
ဂယက္ၾကီးဟာ အနားသတ္ ခု်ပ္ျငိမ္းသြားရေတာ့တယ္။
ပရိသတ္ ။ ။ မွန္ပါ့ဘုရား။
အရွင္ ။ ။ ဒါေၾကာင့္၊ အဲဒီ ကံလိႈင္းရိုက္ခတ္မႈဟာ ဒီေန့ အေတာ္ မ်ားမ်ား ၾကားဖူးေနၾကတဲ့ 'ျပုသူအသစ္၊ျဖစ္သူအေဟာင္း' ဆိုတဲ့စကားနဲ့ ညီညြတ္တယ္လို့ ဆိုနိုင္တယ္။
ပရိသတ္ ။ ။ မွန္ပါ့ဘုရား။
အရွင္ ။ ။ ဒီေတာ့ ေျပာလိုတာက၊ ဒီသေဘာတရားေတြကို နား လည္သြားၾကျပီဆိုရင္ ကိုယ့္ေၾကာင့္ ေလာကကန္ေရျပင္ မွာ အကုသိုလ္လိႈင္းဂယက္ေတြ မထပါေစနဲ့၊ သူမ်ားေတြ ေၾကာင့္ ထေနတဲ့ အကုသိုလ္လိႈင္းဂယက္ေတြ ၾကားမွာ လည္း ေရာေယာင္စီးေမ်ာ နစ္ျမုပ္ မသြားၾကပါေစနဲ့။ အသိပညာရိွတဲ့ ေလွသမားဟာ လိႈင္းဂယက္ၾကမ္းေတြ ကို ဘယ္လိုျဖစ္ေက်ာ္ရမယ္ဆိုတာကို သိသလို၊ ကံတရား ေတြရဲ့ရိုက္ခတ္တတ္မႈသေဘာကို နားလည္ထားသူေတြ ဟာလည္း သူတပါးေတြရဲ့ အကုသိုလ္လိႈင္းဂယက္ေတြ ကို သိရိွနားလည္ ေက်ာ္လႊားသြားနိုင္ေအာင္ ၾကိုးစားၾက
ရပါမယ္။
ပရိသတ္ ။ ။ မွန္ပါ့ဘုရား။
အရွင္ ။ ။ လိႈင္းဂယက္ေတြ ထေစခ်င္သပဆိုရင္လည္း ကုသိုလ္ လိႈင္းဂယက္ေလးေတြကိုသာ ထၾကပါေစ။ အသိပညာရိွတဲ့ ေလွသမားဟာ လိႈင္းဂယက္ေတြရဲ့အားကိုယူျပီး ကမ္းကို ေရာက္ေအာင္ ေလွာ္ခတ္နိုင္စြမ္းရိွသလို ကံတရားေတြရဲ့
ရိုက္ခတ္တတ္မႈသေဘာကို နားလည္ထားသူေတြဟာ လည္း သူတပါးရဲ့ကုသိုလ္လိႈင္းဂယက္ေတြၾကားမွာ သတိ ပညာနဲ့ အလိုက္သင့္စီးေမ်ာနိုင္ေအာင္ ၾကိုးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ပရိသတ္ ။ ။ မွန္ပါ့ဘုရား။
အရွင္ ။ ။ ေနာက္ဆံုးပိတ္ ထပ္ျပီး ေျပာခ်င္တာက ေလာကကန္ ေရျပင္မွာ ကိုယ့္ေၾကာင့္ အကုသိုလ္လိႈင္းဂယက္ေတြ မထ ၾကပါေစနဲ့။ ထေစခ်င္သပဆိုရင္လည္း ကုသိုလ္လိႈင္း
ဂယက္ေတြကိုသာ ထၾကပါေစ။ ေလာကကန္ေရျပင္ထဲ ကို အကုသိုလ္ခဲလံုးေတြမပစ္ခ်ၾကပါနဲ့၊ ပစ္ခ်ခ်င္သပ ဆိုရင္ ကုသိုလ္ခဲလံုးေတြကိုသာ ပစ္ခ်ၾကပါေလ။ ေနာက္ ဆံုးေတာ့လည္း ကုသိုလ္-အကုသိုလ္ ဘာခဲလံုးမွ မက် ေရာက္ရာ နိဗၺာန္ေသာင္ကမ္းသည္သာလွ်င္ အေကာင္း ဆံုးပဲဆိုတာကိုသိရိွနားလည္ျပီး ေလာကကန္ေရျပင္ကို ေက်ာ္လႊားလြန္ေျမာက္ေအာင္ ၾကိုးစားအားထုတ္နိုင္ၾက ပါေစ။ ကဲ ... ဒီေန့ေတာ့ ဒီေလာက္ပါပဲ။
ပရိသတ္ ။ ။ သာဓု သာဓု သာဓု ပါဘုရား။


ေမတၱာျဖင့္
အရွင္၀ိသာရဒ(ရမၼာ၀တီ)
၀၉/၀၄/၂၀၁၄

Previous Post
Next Post

About Author

0 comments: