Tuesday, February 27, 2018

လူ့ျပည္ လူ့ရြာ ဘ၀ပေဒသာ



''ယခုအခါ လူ့အျဖစ္ကို ရခဲ့သည္ရိွေသာ္ အဘယ္သို့ေသာ အကို်းအာနိသံသ အနနၱတို့ကို ရယူနိုင္ၾကေလသနည္း''၏ အေျဖကို ျပဆိုေပအံ့။
နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္ နတ္မင္း, သိၾကားမင္းတို့၏ အသက္ခနၶာ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာတို့သည္ လူ့ျပည္မွာ အျမစ္စိုက္ၾကကုန္၏၊ လူျဖစ္စဥ္ အခါ၌ မိမိတို့ စိတ္နွလံုးထဲ၀ယ္ နတ္မို်း, သိၾကားမို်းကို စိုက္ပို်းေမြးျမူမွ ေနာက္ေနာက္ဘ၀တို့၌ နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္မွာ နတ္အျဖစ္ကို သိၾကား အျဖစ္ကို ရနိုင္ၾကကုန္၏။
 ျဗဟၼာျပည္နွစ္ဆယ္၌ ျဗဟၼာမင္းတို့၏ အသက္ခနၡာ ဘုန္းတန္ခိုး
ဣဒၶိပါဒ္ ခ်မ္းသာတို့သည္လည္း လူ့ျပည္မွာ အျမစ္စိုက္ၾကကုန္၏၊ လူျဖစ္စဥ္အခါ၌ မိမိတို့ စိတ္နွလံုးထဲမွာ ျဗဟၼာမို်းတို့ကို စိုက္ပို်းေမြးျမူမူ ေနာက္ဘ၀၌ ထိုထိုျဗဟၼာမင္းအျဖစ္ကို ရနိုင္ၾကကုန္၏။
လူျပည္ သူေဌး, သူျြကယ္, ပေဒသရာဇ္, ဧကရာဇ္, စၾကာမနၶတ္ အသက္ခနၶာစည္းစိမ္ ခ်မ္းသာတို့သည္လည္း လူ့ျပည္၌ အျမစ္စိုက္ၾက ကုန္၏၊ လူျဖစ္စဥ္အခါ၌ မိမိတို့ စိတ္နွလံုးထဲ၌ သူေဌးမို်း သူၾကြယ္မို်း, ပေဒသရာဇ္မို်း, ဧကရာဇ္မို်း, စၾကာမနၶာတ္မို်းတို့ကို စိုက္ပို်းေမြးျမူၾကမွ ေနာက္ေနာက္ဘ၀၌ သူေဌးအျဖစ္, သူၾကြယ္အျဖစ္,ပေဒသရာဇ္,ဧကရာဇ္, စၾကာမနၶာတ္အျဖစ္ကို ရနိုင္ၾကကုန္၏။
အနမတဂၢ သံသရာ၌ သံသရာ၀ဋ္မွ ကြ်တ္လြတ္၍ သာ၀က ေဗာဓိရွင္ ပေစၥကေဗာဓိရွင္ သဗၺညုေဗာဓိရွင္ ျဖစ္ၾကေပကုန္ေသာ လူ, နတ္, ျဗဟၼာ အရိယာသူျမတ္ ပရမတ္ ၀ိဇၨာဓိုရ္ ပုဂၢိုလ္ေက်ာ္ အေပါင္း တို့သည္လည္း လူ့ျပည္၌ အျမစ္စိုက္ၾကကုန္၏၊ လူျဖစ္စဥ္အခါ မိမိတို့ စိတ္နွလံုးထဲ၌ ထိုထိုေဗာဓိမို်းတို့ကို စိုက္ပို်းေမြးျမူၾကမွ ထိုထို အရိယာ သူျမတ္ ပရမတ္ ၀ိဇၨာဓိုရ္ ပုဂၢိုလ္ေက်ာ္အျဖစ္သို့ ေရာက္နိုင္ၾကကုန္၏။ ထို့ေၾကာင့္ ဤလူ့ျပည္ လူ့ရြာသည္ ဘ၀ပေဒသာပင္ၾကီး မည္၏၊
လူ, နတ္, ျဗဟၼာ ေလာကီ ေလာကုတၱရာခ်မ္းသာ ခပ္သိမ္းတို့သည္ လူ့ျပည္ လူ့ရြာ ဘ၀ပေဒသာပင္ၾကီးမွ ထြက္ေသာ အသီးအရြက္ အကိုင္း အခက္တို့သာတည္း။
လူ့ဘ၀၌မူကား ဘ၀သမၸတၱိ, ေဘာဂသမၸတၱိ နွစ္ပါးရိွ၏၊ လူ့ရုပ္, လူ့နာမ္, လူ့ခနၶာစုသည္ ဘ၀သမၸတၱိ မည္၏၊ သား, မယားနွင့္ စီးပြါးဥစၥာ, လယ္ ယာ, မိုးေျမ, ေရႊ, ေငြ, ရတနာ ျပည္ရႊာ, တိုင္းကား အစရိွသည္ဟု

ဆိုအပ္ေသာ သူေဌး, သူျြကယ္, ပေဒသရာဇ္, ဧကရာဇ္, စၾကာမနၱာတ္ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာတို့သည္ ေဘာဂသမၸတၱိမည္၏၊ ထိုနွစ္ပါးတို့တြင္ ဘ၀သမၸတၱိကို ခင္မင္ၾကကုန္ေသာ သူတို့သည္ ေဘာဂသမၸတၱိကို အဆံုး ခံၾကရကုန္၏၊ ေဘာဂသမၸတၱိကို ခင္မင္ေသာ သူတို့သည္ ဘ၀သမၸတၱိကို အဆံုးအရံႈး ခံၾကရကုန္၏။
အဘယ္သို့လွ်င္ ဘ၀သမၸတၱိကို ခင္မင္ၾကကုန္ေသာ သူတို့သည္ ေဘာဂသမၸတၱိကို အဆံုးခံၾကရကုန္သနည္းဟူမူကား- အၾကင္ပညာရိွ အေပါင္း သူေတာ္ေကာင္းတို့သည္ ျပဆိုခဲ့ျပီးေသာ နည္းအားျဖင့္ လူအျဖစ္၏ ရခဲမႈကို သိျမင္ကုန္၏၊ ဤသံသရာ၀ဋ္ၾကီး၏ အလြန္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ၾကီးက်ယ္မႈကို သိျမင္ကုန္၏၊ လူ့ဘ၀၏ ပေဒသာပင္ ၾကီးျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း သိျမင္ၾကကုန္၏။
ထိုပညာရိွအေပါင္း သူေတာ္ေကာင္းတို့အား ငါတို့သည္ ယခုရရိွ ၍ေနေသာ သူေဌး, သူျြကယ္, ပေဒသရာဇ္, ဧကရာဇ္, စၾကာမနၱာတ္ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာကို အထြဋ္အျမတ္ ထင္ျမင္ ခင္တြယ္မက္ေမာ၍ ေန့,
ရက္, နွစ္, လ, ကုန္လြန္ၾကကုန္သည္ရိွေသာ္ အလြန္ရခဲစြာလွ ရရိွ၍ေနၾက ေသာ ဤလူ့ဘ၀, လူ့ခနၶာ ပေဒသာပင္ၾကီးသည္  အညြန့္မေပါက္ အခက္မေပါက္ မတ္တတ္ေသ, မတ္တတ္ေျခာက္ ကြယ္ေပ်ာက္ဆံုးရံႈး၍ သြားေလရာ၏၊ ယခုရရိွေသာ ေဘာဂသမၸတၱိကို စြန့္လႊတ္၍ ယခုရရိွ ေသာ ဘ၀ပေဒသာပင္ၾကီးကို တစ္ေန့တစ္ျခား ပြါးစီးစည္ပင္ေလေအာင္ ပို်းေထာင္ျပုစုလ်က္ ေန့, ရက္, နွစ္, လ, ကုန္လြန္ၾကကုန္သည္ရိွေသာ္ ငါတို့ယခုရရိွေသာ ဘ၀သမၸတၱိ,  ေဘာဂသမၸတၱိမို်းတို့ကို ေနာင္ဘ၀ တစ္ေထာင္မက, ဘ၀တစ္ေသာင္းမက ရၾကကုန္လတၱံ့၊ ဤမွ်မကေသာ နတ္မင္းစည္းစိမ္, သိၾကားမင္းစည္းစိမ္တို့ကိုလည္း ေနာင္ဘ၀

တစ္ေထာင္မက, ဘ၀တစ္ေသာင္းမက, ရၾကကုန္လတၱံ့။
ဤမွ်မကေသာ မဟာကမၻာမ်ားစြာ သက္ရွည္ခ်မ္းသာ စည္ပင္ လွေသာ ျဗဟၼာမင္း စည္းစိမ္ကိုလည္း ရၾကကုန္လတၱံ့။
ဤမွ်မက ျမင့္ျမတ္လွေသာ သာ၀ကေဗာဓိညာဏ္, ပေစၥကေဗာဓိ ညာဏ္, သမၼာသေမၺာဓိညာဏ္ကိုလည္း ရၾကကုန္လတၱံ့-ဟု ေျမာ္ျမင္မိၾက ကုန္၏၊ ထိုပညာရိွသူေတာ္ေကာင္း အေပါင္းတို့သည္ ထိုသို့ ေျမာ္ျမင္ မိၾကေသာအခါမွစ၍ ေန့ ရက္, နွစ္, လ, ကို မ်ားစြာအကုန္ မခံၾက ကုန္မူ၍- အခို့်ေသာသူတို့သည္ မိမိလက္ရိွျဖစ္ေသာ သူေဌး, သူျြကယ္, ပေဒသရာဇ္, ဧကရာဇ္, စၾကာမနၱာတ္ စည္းစိမ္ ခ်မ္းသာတို့ကို တံေတြး ေပါက္ကဲ့သို့ မငဲ့မကြက္ ရက္ရက္စြန့္ပစ္၍ ရေသ့ ရဟန္းအျဖစ္နွင့္ ေတာထြက္ၾကေလကုန္၏။
အခို့်ေသာသူတို့သည္ ပကတိေသာ လူ့အျဖစ္၌ တည္ၾက ကုန္၍ နိစၥအာဇီ၀႒မကသီလ, ဥေပါသထသီလတို့ကို ခိုင္ျမဲစြာ အားထုတ္၍ လက္ရိွစည္းစိမ္ခ်မ္းသာတို့ကို ခင္တြယ္မက္ေမာျခင္း မရိွၾကကုန္ ဘိသကဲ့သို့ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္တို့အား တြင္တြင္ေပးကမ္း လွူဒါန္းစြန့္ၾကဲ၍ ေန့, ရက္, လ, နွစ္ကို ကုန္လြန္ေစၾကကုန္၏၊ ဤသို့လွ်င္ ဘ၀သမၸတၱိကို ခင္မင္ၾကကုန္ေသာသူတို့သည္ ေဘာဂသမၸတၱိကို အဆံုးအရံူႈး ခံၾက ကုန္၏။
အဘယ္သို့လွ်င္ ေဘာဂသမၸတၱိကို ခင္မင္ၾကကုန္ေသာ သူတို့ သည္ ဘ၀သမၸတၱိကို အဆံုးအရံႈး ခံၾကရကုန္သနည္းဟူမူကား- အၾကင္ သူတို့အား လူအျဖစ္ ရခဲမႈကိုလည္းေကာင္း၊ သံသရာေဘးဘယကို လည္းေကာင္း၊ ဘ၀ပေဒသာပင္ၾကီး၏ အျခင္းအရာကိုလည္းေကာင္း ေကာင္းေကာင္း ေျမာ္ျမင္နိုင္ေသာ ညာဏ္ပညာကား မရိွ၊ ညာဏ္မ်က္ေစ့မေပါက္၊ ထိုသူတို့သည္ ယခုဘ၀ရရိွၾကေသာ ေဘာဂသမၸတၱိတို့ကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မႈ ပြါးမ်ားေအာင္ ၾကံေဆာင္မႈ, ခံစားမႈ, စံစားမႈ တို့နွင့္သာ ေန့, ရက္, နွစ္, လကို ကုန္လြန္ေစရာ၏၊ ထိုအမႈေတြ တန္းလန္း နွင့္ပင္ ေသဆံုးၾကရကုန္၏၊ ထိုသူတို့အား လူ့ဘ၀, လူ့ခနၶာ ပေဒသာပင္ ၾကီးသည္ အညြန့္မေပါက္ အခက္မေပါက္ မတ္တတ္ေျခာက္ မတ္တတ္ ေသ ဆံုးရံႈး၍ သြားေလကုန္၏၊ ဤသို့လွ်င္ ေဘာဂသမၸတၱိကို ခင္မင္ ၾကကုန္ေသာ သူတို့သည္ ဘ၀သမၸတၱိကို အဆံုးအရံႈးခံၾကရကုန္၏။
ဘ၀ကို အေလးျပုၾကကုန္ေသာ သူတို့သည္ ဒါန, သီလ, ဗဟုႆုတဓမၼ အစီးအပြားတို့ကို အေလးျပုၾကကုန္၏၊ ေဘာဂကို အေလးျပုၾကကုန္ေသာ သူတို့သည္ ေလာကီစီးပြားကို အေလးျပုၾက ကုန္၏။
- ဓမၼစီးပြား၌ စိတ္မ်ား၍ ေလာကီစီးပြား၌ စိတ္နည္းေသာ သူ,
- ေလာကီစီးပြား၌ စိတ္မ်ား၍ ဓမၼစီးပြား၌ စိတ္နည္းေသာ သူ,
- စီးပြားနွစ္ဖက္၌ စိတ္ထက္၀က္စီရိွေသာ သူ,
- စီးပြားနွစ္ပါးမွ အလြတ္ျဖစ္၍ အကို်းမရိွေသာ အေလ့အက်င့္
နွင့္ ေန့, ရက္, နွစ္, လကို ကုန္ေစေသာ သူ- ဟူ၍ လူေလးမို်း ရိွၾကကုန္၏။
ယခုအခါ၌မူကား စီးပြားနွစ္ဖက္၌ စိတ္ထက္၀က္စီ ရိွေပလွ်င္ ပင္ ခီ်းမြမ္းေလာက္လွေပျပီ၊ ဓမၼစီးပြား၌ စိတ္မ်ားသူကိုကား ဆိုဖြယ္မရိွ၊ ေလာကီစီးပြား၌ စိတ္မ်ားသူသည္ကား မနုႆတၱဒုလႅဘကို အျမင္နည္း လွေသးေသာသူေပတည္း၊ စီးပြားနွစ္ဖက္မွ အလြတ္ျဖစ္ေသာ သူသည္ ကား ေလာကမ်က္ေစ့, ဓမၼမ်က္ေစ့ နွစ္ဖက္ကန္းမည္၏၊ ဒုစရိုက္၌ ေလ့က်က္ကုန္ေသာ သူတို့မူကား လူအေရအတြက္၌ မသြင္းရကုန္ ဤသို့လည္း သိၾကကုန္ရာ၏။
ဘုရားလက္ထက္ေတာ္၌လည္းေကာင္း၊ ဇာတ္ေတာ္ နိပါတ္ ေတာ္တို့၌ လည္းေကာင္း၊ သူေဌး, သူၾကြယ္, ပေဒသရာဇ္, ဧကရာဇ္, ထီးနန္းစည္းစိမ္တို့ကို တံေတြးေပါက္ကဲ့သို့ စြန့္ပစ္၍ တစ္အိမ္လံုး, တစ္ရြာလံုး, တစ္ျမို့လံုး, တစ္ျပည္ေထာင္လံုး ေတာထြက္ၾကကုန္ေသာ သူတို့သည္ မနုႆတၱဒုလႅဘကို ေကာင္းေကာင္း သိၾကကုန္ေသာ သူတို့ေပတည္း။
လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီး၏ ကမၼ႒ာန ဒီပနီမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။
Previous Post
Next Post

About Author

0 comments: