Tuesday, February 27, 2018

ဘုရားနွင့္ သာသနာကို ၾကံုေတြ့ခဲပံု




ဘုရားပြင့္ရာ စၾက၀ဠာသည္ကား ဤစၾက၀ဠာတစ္ခုသာရိွ၏၊ စၾက၀ဠာ အနနၱက်န္ရိွ၏၊ သတၱ၀ါတို့မည္သည္ ဤသူ ဤသူတို့ကား ဤစၾက၀ဠာ
၌သာ အျမဲက်င္လည္ကုန္သည္ဟူ၍ မရိွကုန္၊ ဤဇမၺူဒီ ပါကြ်န္းမွာ ဘ၀မ်ားစြာ က်င္လည္ၾကေသာ သူတို့သည္၊ ဤသူ ဤသူ တို့ကား ဤျမို့ ဤရြာတြင္သာ အျမဲက်င္လည္ကုန္သည္ ဟူ၍ မရိွကုန္ သကဲ့သို့တည္း၊ ျမင့္လွစြာေသာ ေကာင္းကင္၌ ၀ဲ၍ေနၾကကုန္ေသာ လင္းတငွက္တို့သည္ မိမိတို့၏ ေအာက္၌ အေသာင္း အသိန္းမကေသာ လယ္ကြက္ ယာကြက္ေတြကို ျမင္ၾကေလဘိသကဲ့သို့ အထက္ျဗဟၼာျပည္၌ ေနၾကကုန္ေသာ ျဗဟၼာတို့သည္ မိမိတို့ေအာက္၌ မ်ားစြာေသာ စၾက၀ဠာ ေတြကို ပကတိမ်က္စိနွင့္ပင္ ျမင္နိုင္ၾကကုန္၏၊ ျဗဟၼာျပည္တို့သည္ စၾက၀ဠာ အနနၱေပၚတြင္ တျပင္တည္း တည္ရိွကုန္၏၊ ထိုထိုျဗဟၼာ ျပည္မွ စုေတၾကကုန္ေသာအခါ ျမင္ရိွ၍ေနရာ စၾက၀ဠာတို့တြင္ ေရာက္မိ ေရာက္ရာ ေရာက္ၾကေလကုန္၏၊ ေရာက္မိေရာက္ရာ စၾက၀ဠာ၌ နိကနိၱ အေျခစိုက္သျဖင့္ ထိုစၾက၀ဠာ၌ပင္ ဘ၀မ်ားစြာ ကမၻာမ်ားစြာ က်င္လည္ရျပန္၏။
ဤနည္းအတူ အဆင့္ဆင့္ လြင့္ပါး၍ေနၾကကုန္၏၊ နိယတဗ်ာ
ဒိတ္ရျပီး အေလာင္းေတာ္ၾကီးမ်ားသည္သာ ဤစၾက၀ဠာ၌ ျမဲၾကရ၏၊ ဘုရားပြင့္ခိုက္ ၾကံုၾကိုက္ၾကမူကား ဤစၾက၀ဠာမွ၀န္းက်င္ စၾက၀ဠာ ေပါင္း တစ္ေသာင္းအတြင္းရိွၾကကုန္ေသာ နတ္, ျဗဟၼာတို့သည္ ကြ်တ္နိုင္ ၾကကုန္၏၊ ျပင္ပစၾက၀ဠာရိွ နတ္, ျဗဟၼာတို့ကား ကြ်တ္ျခင္း မရိွၾကကုန္၊ လူျဖစ္ခဲ့မူကား ဤဇမၺူဒီပါကြ်န္းသူတို့သာ ကြ်တ္ခြင့္ရၾကကုန္၏၊ သံုးကြ်န္းသူ, တစ္ပါးစၾက၀ဠာသူတို့ကား ကြ်တ္ခြင့္ မရၾကကုန္။
ဤသို့ေသာအလားမ်ားကို ေထာက္ထားေျမာ္ျမင္ၾကသျဖင့္ တစ္ေယာက္, တစ္ေယာက္ေသာ သတၱ၀ါအား လူ့အျဖစ္ကို ရခဲမႈထက္ ဘုရားပြင့္ရာ သာသနာ၌ ေတြ့ၾကံုရန္အမႈသည္ အသိန္းအသန္းမက

သာလြန္၍ ခဲယဥ္းလွေလသည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ကမၻာေပၚ၌ ဘုရားပြင့္မႈ ၾကံုၾကိုက္ခဲသည္ထက္ တစ္ေယာက္, တစ္ေယာက္ေသာ သတၱ၀ါ၏ ဘုရားသာသနာနွင့္ ၾကံုၾကိုက္ရန္အမႈသည္ အဆ အသိန္း အသန္းမက သာလြန္၍ ခဲယဥ္းလွသည္ဟူ၍လည္းေကာင္း မွတ္ယူယံုၾကည္ၾကကုန္ရာသည္၊ ပြင့္ခဲလွစြာေသာ ဘုရားေပါင္းဆူေရ အသိန္း အသန္းပင္ ပြင့္ေသာ္လည္း စၾကစဠာတစ္ပါး၌ လြင့္ပါးက်င္လည္၍ ေနခိုက္ ၾကံုေခ်က ေတြ့ၾကံုမည္ေ၀းစြ သတင္းမွ မၾကားရ ဟူလိုသည္။ ဤစၾက၀ဠာမွာ က်င္လည္ခိုက္ ၾကံုၾကိူက္ေသာ္လည္း ဘုရား သာသနာနွင့္ အလြန္ေတြ့ၾကံုခဲလွ၏၊ ဘုရားမပြင့္ေသာ ကမၻာတို့နွင့္ ၾကံုၾကိုက္ျပန္လွ်င္လည္း ဘုရားသာသနာနွင့္ မေတြ့ရ၊ ဘုရားပြင့္ေသာ ကမၻာပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဘုရားသာသနာတည္ထြန္းရာ ခဏသည္ အလြန္တိုလွ၏၊ ကမၻာအသက္ရွည္ပံုနွင့္ ခ်င့္တြက္ေသာ္ မ်က္ေတာင္တစ္ခတ္ လွ်ပ္တစ္ျပက္မွ်ကဲ့သို့ ျဖစ္၏။
ဘုရားသာသနာ တည္ဆဲအခါ၌ မိမိက တိရစၧာန္ဘ၀တို့၌ နစ္ ေမ်ာ၍ေနခိုက္ ၾကံုၾကိုက္သျဖင့္ တစ္သာသနာလြန္၍ သြားျပန္၏၊ သာသနာကြယ္ပ၍ ေမွာင္အတိျဖစ္ေသာအခါမွ လူ့ဘ၀သို့ေရာက္ လာ၏၊ ေနာင္ကမၻာၾကီးမ်ားစြာလြန္၍ ဘုရားသာသနာ တစ္လွည့္ ေပၚခိုက္ ၾကံုျပန္ေသာ္ မိမိက ငရဲဘ၀တို့၌ နစ္ေမ်ာ၍ေနခိုက္ ၾကံုၾကိုက္ သျဖင့္ တစ္သာသနာလြန္၍ သြားျပန္၏၊ ဤနည္းအတိုင္း ဘုရား သာသနာ ေပၚရိွခိုက္ မိမိက ရပ္ျပစ္ရွစ္ဌာန၌ ၾကံုၾကိုက္၍ေနသျဖင့္ ဘုရားေပါင္း အသိန္းအသန္းပင္ ပြင့္ေသာ္လည္း တစ္လွည့္ တစ္ၾကိမ္မွ် ေတြ့ၾကံုခြင့္မရ အလြန္တရာ ခဲယဥ္းလွေလသတည္း။
အာဠာရ ရေသ့သည္ အေသေစာ၍ ၇-ရက္မွ်ကြာသည့္ အတြက္
 တစ္သာသနာ ျပီးေလ၏၊ ဥဒက ရေသ့သည္ ေရွ့သန္းေခါင္ ေနာက္ သန္းေခါင္မွ် ကြာသည့္အတြက္ တစ္သာသနာျပီးေလ၏၊ ထိုရေသ့ တို့သည္ အရူပဘံု၌ ျဖစ္ၾကေလကုန္၍ လူ့ဘံုတစ္ဖန္ ေရာက္ျပန္ ေသာအခါ သုညကမၻာၾကီးေတြ အတြင္း၌ က်ေရာက္ကုန္လတၱံ့၊ တစ္သန္း ေခါင္မွ် ေခ်ာ္သည့္အတြက္ ဤမွ်ေလာက္ တာသြား၏။
ဤသို့လွ်င္ လြန္ခဲ့ျပီးေသာ အနမတဂၢ သံသရာ၌ ဘုရားေပါင္းဂဂၤါသဲလံုးမွ်မက ပြင့္ကုန္ၾကရာ ဘုရားအသိန္း အသန္းတြင္ တစ္ဆူ က်ကိုမွ် လွလွမေတြ့ဖူးၾကသည့္အတြက္ ယေန့ထက္တိုင္ သံသရာ၌ နစ္မြန္းလ်က္ ရိွေနၾကကုန္သည္၊ ဤစကား၌ ''လွလွ မေတြ့ၾက'' ဆိုသည္ ကား ကြ်တ္လြတ္ေလာက္ေအာင္လည္း မေတြ့ဖူးၾက၊ နိယာတဗ်ာဒိတ္
ရေလာက္ေအာင္မွ်လည္း မေတြ့ဖူးၾကသည္ကို ဆိုလိုသည္။
ဤသို့ လွလွမေတြ့ၾကကုန္မူ၍ ေယာင္တီးေယာင္တ အတုအပ ေတြ့ၾကံုၾကကုန္ေသာ သူတို့သည္ကား ေတြ့ရိွေသာ ဘုရားသာသနာကို ေကာင္းစြာ မတြယ္နိုင္ၾကသည့္အတြက္ ေနာက္ဘုရားကို အားကိုး ေယာင္ေယာင္၊ ေနာက္ဘုရားမွာမွ ေနရာက်လိမ့္ေယာင္ေယာင္ ေရွာင္သာတိမ္းသာ ေနသာထိုင္သာ ရိွၾကရံု စိတ္ျဖစ္ၾကျမဲေပတည္း။
ထိုသို့ ျဖစ္ၾကေသာ္လည္း ထိုေနာက္ဘုရားနွင့္ လဲြနိုင္ရန္ ဘုရားတို့သည္ မိမိတို့ကိုယ္တြင္း၌ အသေခၤ်အနနၱ ပါရိွလ်က္ေနၾက ကုန္ေသာေၾကာင့္ ထိုေနာက္ဘုရားတစ္ဆူကို မဆိုထားဘိဦး၊ ေနာက္ ေနာက္ ဘုရားေပါင္း အသိန္းအသန္းကိုပင္ လဲြၾကျပန္ကုန္ရာ၏၊ ယခု အခါ၌လည္း ေတြ့ရိွ၍ေနေသာ ဤဘုရားသာသနာကို စြန့္စြန့္ စားစား မတြယ္တာနိုင္ၾကသည့္အတြက္ ေနာက္ေမေတၱယ်ဘုရားကို အားကိုး ေယာင္ေယာင္- ေနာက္ေမတၱယ်ဘုရားမွာမွ ေနရာက်လိမ့္မည္ ေယာင္ေယာင္ ေရွာင္သာတိမ္းသာ ေနထိုင္သာ ဓမၼတာလမ္းရိုးၾကီးအတိုင္းစိတ္ျဖစ္ျမဲ ျဖစ္ၾကကုန္၏။
ေနာက္ေမေတၱယ် တစ္ဆူကို မဆိုထားဘိဦး၊ ေနာက္ေနာက္ ဘုရားေပါင္း အသိန္းအသန္းကိုပင္ လဲြနိုင္ၾကရန္ အခြင့္အလမ္းကို မထင္ မျမင္နိုင္ၾကေလကုန္၊ အခြင့္အလမ္းေတြ ဆိုသည္ကား--နခသိခ သုတၱန္ေဒသနာေတာ္္္္
 နည္းအားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ကာဏကစၧေပါပမသုတၱန္ေဒသနာေတာ္ နည္းအားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အဘိဓမၼာ ညာဏ၀ိဘင္းအ႒ကထာၾကီး၌ ျပဆိုအပ္ေသာ နည္းအားျဖင့္လည္း ေကာင္း သိအပ္ေသာ အခြင့္အလမ္းစုေပတည္း။
ဤမွတစ္ပါးလည္း မိမိသနၱာန္၌ ယခုရိွေနၾကေသာ သဒၶါ, ပညာ အစရိွေသာ ကုသိုလ္တရားတို့၏ နံႈ့ေနွးမႈ၊ ေလာဘ, ေဒါသ, ေမာဟ, မာန, ဒိ႒ိ အစရိွေသာ အကုသိုလ္တရားတို့၏ ထက္သန္မႈ အစရိွ သည္ျဖင့္ သိအပ္ေသာ အခြင့္အလမ္း အလြန္မ်ားျပား၏၊ ဤသည္ကား မနုႆတၱဒုလႅဘထက္လည္းေကာင္း၊ ကမၻာေျမေပၚ၌ ဘုရားပြင့္ခြင့္ ၾကံု ၾကိုက္ခဲမႈထက္လည္းေကာင္း တစ္ေယာက္, တစ္ေယာက္ေသာ သတၱ၀ါ၏ ဘုရားသာသနာနွင့္ ေတြ့ၾကံုခဲမႈသည္ အသိန္းအသန္းမက သာလြန္ ၍ ခဲယဥ္းသည္ကို ျပဆိုေသာ အခန္းတည္း။
လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီး၏ ကမၼ႒ာန ဒီပနီမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။
Previous Post
Next Post

About Author

0 comments: