ကိုထူး ။ ။ အခို်ပင္စိုက္ရင္ အခို်သီး သီးမယ္၊ အခါးပင္စိုက္ရင္
အခါးသီး
သီးမယ္၊
ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းကို်းရမယ္၊ မေကာင္းတာ
လုပ္ရင္
မေကာင္းကို်းရမယ္ ဆိုတာေတာ့ ဟုတ္ပါျပီ ဘုရား။
ယေန့ေခတ္မွာလို
ဟိုမို်းေစ့နဲ့ ဒီမို်းေစ့ ေပါင္းစပ္စိုက္ပို်းတာမို်း
က်ေတာ့ ဘယ္လိုကံမို်းလို့
မွတ္ရပါမလဲ ဘုရား။
အရွင္ ။ ။ မို်းေစ့ဗီဇကို ျပုျပင္ေပါင္းစပ္စိုက္ပို်းရင္လည္း
ေပါင္းစပ္စိုက္
ထားတဲ့ အသီးသီးလာမွာ
ျဖစ္သလို ေကာင္းတာနဲ့ မေကာင္းတာ
တဲြလုပ္ရင္လည္း
ေကာင္းကို်းနဲ့ မေကာင္းကို်း တဲြလာမွာေပါ့။
အဲဒါမို်းကို
အျဖူအမည္းေရာေသာကံလို့ ေခၚတယ္ ကိုထူးရဲ့။
ကိုထူး ။ ။ တင္ပါ့ဘုရား။
အရွင္ ။ ။ အဂၤုတၱိုရ္ပါဠိေတာ္၊ စတုကၠနိပါတ္၊ ကမၼ၀ဂ္မွာ
ကံ(၄)မို်းနဲ့ ပတ္
သက္ျပီး ေဟာေတာ္မူထားတာရိွတယ္။ အဲဒါေတြက
(၁) မည္းညစ္၍ မည္းညစ္တဲ့အကို်းရိွတဲ့ (ကဏွ ကဏွ၀ိပါက)ကံ။
(၂) ျဖူစင္၍ ျဖူစင္ေသာအကို်းရိွတဲ့ (သုကၠ သုကၠ၀ိပါက)ကံ။
(၃) မည္းညစ္ျဖူစင္္၍ မည္းညစ္ျဖူစင္ေသာအကို်းရိွတဲ့ (ကဏွ
သုကၠ ကဏွသုကၠ၀ိပါက)ကံ။
(၄) မမည္းညစ္ မျဖူစင္၍ မမည္းညစ္မျဖူစင္ေသာအကို်းရိွတဲ့
(အကဏွအသုကၠ အကဏွအသုကၠ၀ိပါက)ကံ ..တဲ့ ကိုထူးရဲ့။
ကိုထူး ။ ။ တင္ပါ့ဘုရား။
အရွင္ ။ ။ အဲဒီမယ္ အျပစ္ရိွတဲ့
အျပုအမူ၊ အေျပာအဆို၊ အၾကံအစည္ေတြ ကို ျပုစီရင္မိတဲ့အတြက္ အျပစ္ရိွတဲ့ေလာကမွာျဖစ္ျပီး
ငရဲမွာသြား ျဖစ္တဲ့ သတၱ၀ါေတြလို အျပစ္ရိွတဲ့ ဆင္းရဲေ၀ဒနာကို ခံစားရတယ္။ အဲသလိုကံမို်းကို
မည္းညစ္၍ မည္းညစ္တဲ့အကို်းရိွတဲ့ (ကဏွ ကဏွ၀ိပါက)ကံလို့ ေခၚတယ္။ ကိုထူးေျပာတဲ့ အခါးပင္စိုက္လို့
အခါးသီးသီးတဲ့ပံုစံမို်းေပါ့။
ကိုထူး ။ ။ တင္ပါ့ဘုရား။
အရွင္ ။ ။ အျပစ္မရိွတဲ့အျပုအမူ၊
အေျပာအဆို၊ အၾကံအစည္ေတြကို ျပု စီရင္တဲ့အတြက္၊ အျပစ္မရိွတဲ့ေလာကမွာျဖစ္ျပီး သုဘကိဏွာ
ျဗဟၼာၾကီးေတြလို အျပစ္မရိွတဲ့ ခ်မ္းသာတဲ့ေ၀ဒနာကို ခံစားရတယ္။ အဲသလိုကံမို်းကို ျဖူစင္၍ျဖူစင္တဲ့အကို်းရိွတဲ့
(သုကၠ သုကၠ၀ိပါက) ကံ လို့ေခၚတယ္။ ကိုထူးေျပာတဲ့ အခို်ပင္စိုက္လို့ အခို်သီးသီး တဲ့
ပံုစံမို်းေပါ့။
ကိုထူး ။ ။ တင္ပါ့ဘုရား။
အရွင္ ။ ။ အျပစ္ရိွမရိွ ေရာေနွာေနတဲ့အျပုအမူ၊
အေျပာအဆို၊ အၾကံအစည္ ေတြကို ျပုစီရင္တဲ့အတြက္၊ အျပစ္ရိွမရိွေရာေနွာတဲ့ ေလာကမွာ ျဖစ္ျပီး
လူ၊ အခို့်ေသာနတ္၊ အခို့်ေသာေ၀မာနိကျပိတၱာေတြလို အျပစ္ရိွမရိွေရာေနွာတဲ့ ခ်မ္းသာဆင္းရဲ
ေရာျြပမ္းတဲ့ေ၀ဒနာကို ခံစားရတယ္။ အဲသလိုကံမို်းကို မည္းညစ္ျဖူစင္၍ မည္းညစ္ ျဖူစင္တဲ့အကို်းရိွတဲ့
(ကဏွသုကၠ ကဏွသုကၠ၀ိပါက) ကံ လို့ ေခၚတယ္။ ကိုထူးေျပာတဲ့ မို်းဗီဇေပါင္းစပ္စိုက္ပို်းထားလို့
ေပါင္း စပ္တဲ့ရသာရိွတဲ့အသီးသီးတဲ့ ပံုစံမို်းေပါ့။
ကိုထူး ။ ။ တင္ပါ့ဘုရား။
အရွင္ ။ ။ အထက္မွာ ေျပာခဲ့တဲ့ ကံ ၃ မို်းလံုးကို ပယ္သတ္ဖို့
လံႈ့ေဆာ္တဲ့
မဂ္ေစတနာကိုေတာ့
မမည္းညစ္ မျဖူစင္၍ မမည္းညစ္ မျဖူစင္
ေသာ အကို်းရိွတဲ့(အကဏွအသုကၠ
အကဏွအသုကၠ၀ိပါက)ကံ
လို့ေခၚတယ္။
ဒါကေတာ့ ကိုထူးေျပာတဲ့ ဥပမာထဲမွာမပါတဲ့ ပံုစံမို်း။
အခို်မို်းေစ့ပဲျဖစ္ျဖစ္၊
အခါးမို်းေစ့ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေပါင္းစပ္မို်းေစ့ကို
ပဲျဖစ္ျဖစ္
မို်းကန္းေအာင္လုပ္ပစ္လိုက္တဲ့ ပံုစံမို်းလို့ မွတ္နိုင္တယ္။
ကိုထူး ။ ။ တင္ပါ့ဘုရား။
အရွင္ ။ ။ ေနာက္ပိတ္ဆံုး
နံပါတ္(၄)ကံပံုစံမို်းက ဘုရားပြင့္မွ သိခြင့္ရတဲ့ ကံပံုစံမို်းပါပဲ ကိုထူး။ ဒီကံမို်းကို
မျဖစ္ေစနိုင္ေသးသမွ်ေတာ့ အျဖူကံကိုျပုလိုက္၊ အမည္းကံကိုျပုလိုက္၊ အျဖူအမည္းေရာတဲ့ ကံကိုျပုလိုက္နဲ့
ျဖူစင္တဲ့အကို်းကို ခံစားရတဲ့အခါ ခံစားလိုက္၊ မည္းညစ္တဲ့အကို်းကို ခံစားရတဲ့အခါ ခံစားလိုက္၊
အျဖူအမည္း ေရာေနွာေနတဲ့ အကို်းကို ခံစားရတဲ့အခါ ခံစားလိုက္နဲ့ ဘံုဘ၀ သံသရာမွာ က်င္လည္ေနၾကရဦးမွာပဲေပါ့
ကိုထူးေရ။
ကိုထူး ။ ။ မွန္ပါတယ္ဘုရား။
နံပါတ္ (၄)ကံမို်းကို ထူေထာင္နိုင္မွ ေအးမွာ ပါပဲ ဘုရား။
အကုသိုလ္အမႈ၊ တြင္တြင္ျပု၊ အမဲကံဟု ေခၚ။ ကုသိုလ္စင္ျဖူ၊ ျပုပါမူ၊
အျဖူကံဟု ေခၚ။ မဲျဖူေရာေနွာ၊ ကံသေဘာ၊ မဲျဖူေရာဟု ေခၚ။ ထိုကံသံုးမို်း၊ ပယ္ဖ်က္ခို်းသည့္၊
မဂ္မို်းေစတနာ၊
ကံအရာတြင္၊ မဲတာမဟုတ္၊ ျဖူမဟုတ္၊ မို်းျဖုတ္ကံဟု ေခၚ။
ေမတၱာျဖင့္
အရွင္၀ိသာရဒ(ရမၼာ၀တီ)
၁၂/၀၁/၂၀၁၄
0 comments: