အရွင္ ။ ။မိသားစု၀င္ေတြထဲက
တစ္ေယာက္ေယာက္ကြယ္လြန္သြားတဲ့အခါ က်ေတာ့ သူ့ရဲ့ကုတင္ကို ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကို လွူၾကတယ္၊
သူ
၀တ္သြားတဲ့ ေရႊဆဲြၾကိုးတို့၊ လက္၀တ္လက္စားတို့က်ေတာ့ ကိုယ္ ေတြပဲ
ယူထားလိုက္ၾကတယ္ဆိုတာ ဘာေၾကာင့္လဲ။
ပရိသတ္ ။ ။ကုတင္က်ေတာ့ ေၾကာက္လို့ပါ ဘုရား။
အရွင္ ။ ။အမယ္ ...တယ္ဟုတ္ပါလား၊
ဒါနဲ့ ...ေမးၾကည့္ရဦးမယ္၊ ဒကာ၊
ဒကာမေတြ၊ ဥပမာမယ္ ...အိမ္ကို မီးေလာင္ခံရမယ္ဆိုရင္ ကုတင္ နဲ့ ရတနာပစၥည္း၊
ဘာကို အေရးတၾကီး သတိရၾကမတုန္း။
ပရိသတ္ ။ ။ရတနာပစၥည္းေတြကို အေရးတၾကီးသတိရၾကမွာပါ ဘုရား။
အရွင္ ။ ။စဥ္းစား ... စဥ္းစား၊
ေသခါနီးလူေတြသည္လည္း စဲြစရာရိွရင္ ကုတင္နဲ့ သူ့လက္၀တ္လက္စား၊ ဘာေတြကို ပိုစဲြဖို့ မ်ားမယ္ထင္
သတုန္း။
ပရိသတ္ ။ ။လက္၀တ္လက္စားေတြကို ပိုစဲြဖို့ မ်ားပါတယ္ဘုရား။
အရွင္ ။ ။သေဘာတရားကို ေျပာျပေနတာေနာ္။
သေဘာတရားေတြကို သိ မထားရင္ ဘာမွန္းမသိဘဲ ရမ္းသမ္းေၾကာက္ေနရေတာ့ မပင္ပန္း ၾကေပဘူးလား။
ပရိသတ္ ။ ။ ပင္ပန္းပါတယ္ဘုရား။
အရွင္ ။ ။ေရအိုးခဲြတာေတြ၊
သုသာန္ကေန ေသလူကို ေခၚလာခဲ့တာေတြ၊ ေသတဲ့လူဟာ အိမ္မွာ (၇) ရက္ေနျပီးမွ သြားလိုရာ သြားၾကတယ္
လို့ ယူထားတဲ့အယူေတြဟာ ရပ္ဓေလ့ ရြာဓေလ့သာျဖစ္ျပီး ဗုဒၶ ဘာသာအယူအဆမဟုတ္ဘူးဆိုတာကို ကဲြကဲြျပားျပား
သိထား ၾကရပါမယ္။
ပရိသတ္ ။ ။မွန္ပါ့ဘုရား။
အရွင္ ။ ။ဆိုၾကပါစို့၊ အဇာတသတ္တို့လို
ငရဲသြားျဖစ္ရမယ့္ သူေတြဟာ အိမ္မွာ (၇)ရက္ေနခြင့္ ဘယ္လိုလုပ္ရၾကေတာ့မွာလဲ၊ ဓမၼိကဥပါ
သကတို့လို နတ္ျပည္မွာ သြားျဖစ္မယ့္သူေတြဟာလည္း အိမ္မွာ ဘယ္လိုလုပ္ျပီး (၇) ရက္ေနဦးေတာ့မွာလဲ။
အဲ ... တကယ့္ တကယ္ အိမ္ကိုအစဲြၾကီးျပီး ေသသြားလို့ အိမ္မွာတေစၧၧၧၧၧၧ၊ သရဲ အေနနဲ့ လာျဖစ္သူေတြက်ေတာ့လည္း
(၇)ရက္ ဘယ္ကမလဲဗ်ာ၊ သူတို့ေနလို့ရသမွ် ေနၾကေပမွာေပါ့။ သေဘာေပါက္ရဲ့လား။
ပရိသတ္ ။ ။သေဘာေပါက္ပါျပီဘုရား။
အရွင္ ။ ။အဲသလိုမို်း သူတို့ျပုခဲ့တဲ့
ကံအားေလ်ာ္စြာ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ ဘံုဘ၀ တစ္ခုမွာ ဘ၀ခနၶာအသစ္သြားျဖစ္ဖို့အတြက္ ေရအိုးခဲြေပးစရာေကာ
လိုမွာလား။
ပရိသတ္ ။ ။မလိုပါဘူး ဘုရား။
အရွင္ ။ ။ဆိုေတာ့ အဲဒီ အယူအဆအေလ့အထေတြဟာ
ရပ္ဓေလ့ ရြာဓေလ့ သာျဖစ္ျပီး သာသနာေတာ္ရဲ့အယူအဆအေလ့အထ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာ ခဲြခဲြျခားျခား
သိေစခ်င္ပါတယ္။
ပရိသတ္ ။ ။မွန္ပါ့ဘုရား။
အရွင္ ။ ။သို့ေသာ္လည္းဘဲ
ဒီလိုကိစၥေတြမွာ ရဟန္းသံဃာေတြ ေျပာတဲ့ စကားက်ေတာ့ နားမ၀င္ဘဲ အရပ္စကားကိုသာ နား၀င္ေနၾက
တယ္ဆိုတာ ဆီသယ္မလက္သုတ္ပ၀ါလို ျဖစ္ေနၾကလို့ပဲလို့ မွတ္ ၾကပါ။
ပရိသတ္ ။ ။မွန္ပါ့ဘုရား။
အရွင္ ။ ။ဆီသယ္မလက္သုတ္ပ၀ါလို
ျဖစ္ျပီး အယူအဆမွားေတြက အထပ္ ထပ္စဲြကပ္ေနၾကေလေတာ့ တခို့်ဆို ေတာ္ရံုနဲ့ခြ်တ္လို့မရေတာ့ဘူး၊
တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာရရင္ တခို့်ကေတာ့ ဒီအယူအဆေတြဟာ မဟုတ္မွန္း သိၾကေသာ္လည္း ရပ္ကြက္နဲ့အေခ်အတင္
မေျပာခ်င္ တာနဲ့ပဲ အလိုက္အထိုက္ ၾကည့္လုပ္လိုက္ၾကရတာေတြလည္း ရိွ ၾကေပမွာေပါ့။
ပရိသတ္ ။ ။မွန္ပါ့ဘုရား။
အရွင္ ။ ။ေျပာခ်င္တာကေတာ့
အဲဒီေရအိုးခဲြတဲ့ အယူအဆ၊ ေသျပီးရင္ အိမ္ မွာ (၇)ရက္ေနတယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆ၊ (၇)ရက္ျပည့္ေအာင္
သူၾကိုက္ တတ္တာေလးေတြ ေကြ်းေပးရတယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆေတြဟာ ဗုဒၶ ဘာသာအယူအဆမဟုတ္ဘူး ဆိုတာပါပဲ။
ပရိသတ္ ။ ။မွန္ပါ့ဘုရား။
အရွင္ ။ ။ဒါျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာအယူအဆက
'ေသသူရဲ့ရုပ္အေလာင္းကို ေကာင္း ေကာင္းမြန္မြန္သျဂၤိုဟ္ေပးဖို့ရယ္၊ သူတို့ကိုရည္စူးျပီး
တတ္စြမ္းသမွ် ေကာင္းမႈျပု၊ အမွ်အတန္းေပးေ၀ဖို့ရယ္ပဲ'ဆိုတာ ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္ၾကေစခ်င္ပါတယ္။
သေဘာေပါက္ၾကရဲ့လား။
ပရိသတ္ ။ ။သေဘာေပါက္ပါျပီ ဘုရား။
ကုတင္နွင့္ေရႊ၊ ပစၥည္းေတြ၊ စိတ္ေန ဘယ္ဟာစဲြ။ ေသျမဲဓမၼတာ၊ ေသေသာခါ၊
အိမ္မွာ ျဖစ္-မျဖစ္ ကဲြ။ ငရဲနွင့္နတ္၊ သြားတံုလတ္၊ ခုျပတ္ ခုသြားျမဲ။ ေရအိုးခဲြစရာ၊
မလိုပါ၊ ကံသာ ပို့စျမဲ။
သရဲတေစၧၧၧၧ၊ၧ၊ ျဖစ္တံုေလ၊ အိမ္ေနစဲြျပန္လည္း။
ခုနစ္ရက္မက၊ ရသမွ်၊ ေနၾကေပမွာပဲ။
အမွန္မသိက၊ ေၾကာက္မိၾက၊ ရြာ့ထံုးမွ်သာပဲ။
ရြာနွင့္တည့္ေစ၊ စိတ္ရွင္းေစ၊ ေနေလ ရပ္ရြာထဲ။
(၀၂/၀၄/၂၀၁၄ ေန့၊ နာေရးတစ္ခု၌ ေဟာၾကားသည္။)
ေမတၱာျဖင့္
အရွင္၀ိသာရဒ(ရမၼာ၀တီ)
၀၂/၀၄/၂၀၁၄
0 comments: