Tuesday, February 27, 2018

ဘုရားသာသနာနွင့္ လူ့အျဖစ္





အၾကင္သတၱ၀ါတို့အား ရုပ္, နာမ္တရားတို့ကို ငါ၏ အတၱ- ဟု ထင္ျမင္ခိုင္ျမဲ စဲြယူေမွာက္မွားေသာ သကၠာယဒိ႒ိတရားသည္ ရိွေန၏။ ထိုသတၱ၀ါတို့အား ေရွးေရွးေသာ အတိတ္ဘ၀, အတိတ္ကမၻာ, အတိတ္သံသရာတို့၌ မိုက္ခဲ့သမွ်, မွားခဲ့သမွ်ေသာ  ဒုစရိုက္ကံေပါင္း အမႈေဟာင္းအနနၱတို့သည္ ရင္တြင္း,  စိတ္နွလံုးတြင္းမွာ အစဥ္အျမဲတစ္လံုး တစ္ခဲတည္း ပါရိွ၍ေနကုန္၏။
ထိုဒုစရိုက္ကံေပါင္း ေကြ်းေဟာင္း, ျမီေဟာင္း, အမႈေဟာင္း ၾကီးေတြ အစဥ္အျမဲ တစ္လံုးတစ္ခဲတည္း ပါရိွ၍ ေနၾကသည့္အတြက္ ဘ၀ဂ္ဘံုမွာ ျဗဟၼာၾကီးပင္ ျဖစ္ၾကကုန္ေသာ္လည္း မိမိ, မိမိတို့၏ စိတ္နွလံုးမွာ အခိုင္အျမဲ အၾကပ္အတည္း ဖဲြ့ခ်ည္တည္ရိွကုန္ေသာ အပါယ္ၾကိုး, အပါယ္လြန္၊ အ၀ီစိၾကိုး, အ၀ီစိလြန္ တန္းလန္းေတြ အနနၱ တို့နွင့္သာ ေနၾကကုန္၏။
ထို့အတူ ထိုသတၱ၀ါတို့အား ထိုသကၠာယဒိ႒ိ ရိွေနသမွ် ကာလ ပတ္လံုး အနာဂတ္ကာလ က်င္လည္ရာဘ၀တို့၌ ေတြ့ရိွသမွ်ေသာ အမိုက္မို်း အနနၱတို့ကို မိုက္မဲၾကရန္၊ အမွားမို်းအနနၱတို့ကို ေမွာက္မွား ၾကရန္ ကိေလသာအညစ္ အျမစ္ဗီဇ အနနၱတို့သည္ ရင္တြင္း စိတ္နွလံုး တြင္းမွာ အစဥ္အျမဲ တစ္လံုးတစ္ခဲတည္း ပါရိွ၍ ေနၾကကုန္၏၊ အၾကင္ အခါ၌ အနတၱလကၡဏာေရးကို ေကာင္းစြာထင္ျမင္သျဖင့္ သကၠာယဒိ႒ိ သည္ အျပီးတိုင္ခု်ပ္ျငိမ္းျခင္းသို့ ေရာက္ေလ၏၊ ထိုအခါ၌ ထိုအတိတ္
ဒုစရိုက္ ကံေပါင္း အမႈေဟာင္းအနနၱတို့သည္လည္းေကာင္း၊ ေနာက္ ေနာက္ အနာဂတ္ကာလတို့၌ ပါပဒုစရိုက္ အမိုက္မို်းဗီဇ အနနၱ၊ အေမွာက္
 အမွားမို်းဗီဇ အနနၱတို့သည္လည္းေကာင္း၊ တစ္ျပိုင္နက္ တစ္ခ်က္တည္း
အျပီးတိုင္ ကြယ္ပၾကေလကုန္၏။
ထိုသူမွာ အပါယ္သံသရာၾကီးလည္း အနမတဂၢ ဘ၀သံသရာ ကာလပတ္လံုးအျပီးတိုင္ကြ်တ္လြတ္ေလ၏၊ အပါယ္သံသရာသည္သာ မဟုတ္ေသး၊ ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါးလည္း အျပီးတိုင္ကြ်တ္လြတ္ေလ၏၊ ဘုန္းတန္ ခိုး စည္းစိမ္ အလိမ္အမာ ယုတ္ညံ့စြာေသာ လူ့ဇာတိမို်း၊ နတ္ဇာတိမို်း၊ ျဗဟၼာဇာတိမို်းလည္း အျပီးတိုင္ကြ်တ္လြတ္ေလ၏၊ ဘုန္းတန္ခိုး စည္းစိမ္ အလိမ္အမာ ၾကီးျမတ္စြာေသာ လူအရိယာဇာတိ, နတ္အရိယာဇာတိ, ျဗဟၼာအရိယာဇာတိတို့သာ က်န္ရိွကုန္ေတာ့သည္။
ဤသည္ကား သကၠာယဒိ႒ိသည္ ခပ္သိ္မ္းေသာအတိတ္ ဒုစရိုက္ကံအနနၱ
ပစၥုပၸန္ဒုစရိုက္ကံအနနၱ, အနာဂတ္ဒုစရိုက္ကံအနနၱတို့၏ အခု်ပ္အျခာ ျဖစ္ပံုတည္း။ သာသနာပ၌ ျဖစ္ၾကကုန္ေသာ ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ လူပညာရိွ, နတ္ပညာရိွ, ျဗဟၼာပညာရိွအေပါင္းတို့သည္ ထိုဒုစရိုက္ကံတို့၏ ေရွ့ အလား ေနာက္အလားတို့ကို မိမိတို့Óဏ္စြမ္းရိွသမွ် ေျမာ္ျမင္နိုင္ ၾကကုန္၏၊ အခု်ပ္အျခာျဖစ္ေသာ အမႈသည္ရင္းကိုမူကား ပိတ္ပိတ္သား မသိနိုင္ၾက မျမင္နိုင္ၾကေလကုန္၊ ျမတ္စြာဘုရား အေလာင္းေတာ္ၾကီး မ်ားမွေသာ္လည္း မသိနိုင္ၾက၊ မျမင္နိုင္ၾကကုန္၊ ေဗာဓိပင္နွင့္ ေရႊပလႅင္ေပၚသို့ေရာက္၍ ဘုရားျဖစ္ခါနီးမွပင္ သိၾက ျမင္ၾကကုန္သည္။
ထိုလူ, နတ္, ျဗဟၼာ  ပညာရိွအေပါင္းတို့သည္မူကား သာသနာ နွင့္ ေတြ့ၾကံုၾကမွ ထိုဒုကၡ၀ဋ္ၾကီး အျပီးတိုင္ လြတ္ျငိမ္းနိုင္ၾကမည္-ဟု သိျမင္နိုင္ၾကကုန္သည္ျဖစ္၍ သိနိုင္သမွ်ေသာ ဘ၀တိုင္း, ဘ၀တိုင္းတို့၌ ဘုရားကိုသာ ေမွ်ာ္ၾကရကုန္၏၊ ဘုရားတရားေတာ္ကိုသာ ေမွ်ာ္ၾကရ ကုန္၏၊ ဘုရားသာသနာေတာ္ကိုသာ ေမွ်ာ္ၾကရကုန္၏၊ ''ဗုဒၶုပၸါေဒါ ဒုလႅေဘာ''-ဟူေသာ အကၡရာတံဆိပ္ၾကီးကို ကမၻာေပၚ၌ ထုတ္ေဖာ္ ေၾကာ္ျငာ၍ ထားၾကကုန္၏။
ဘုရားသာသနာနွင့္ ေတြ့ၾကံုၾကေသာအခါ၌ ေဇာတိကသူေဌး, ဇဋိလသူေဌး စေသာသူတို့သည္ပင္လွ်င္ သူေဌးစည္းစိမ္ကိုပစ္၍ ဘုရား သာသနာကို အရအမိ တြယ္ၾကရကုန္၏၊ ဘဒၵိယမင္း, ပကၠုသာတိမင္း, မဟာကပၸိနမင္း အစရိွေသာ သူတို့ပင္လွ်င္ ထီးနန္းစည္းစိမ္ကို စြန့္ပစ္၍ ဘုရားသာသနာကို အရအမိ တြယ္ၾကရကုန္၏၊ ေလးကြ်န္း လံုးကို အစိုးရေသာ စၾကာမင္းၾကီးတို့သည္လည္း ေလးကြ်န္း စည္းစိမ္ကို စြန့္ပစ္၍ ဘုရားသာသနာကို အရအမိ တြယ္ၾကရကုန္၏။
အဘယ္ေၾကာင့္နည္းဆိုေသာ္ ထိုသူေဌးစည္းစိမ္, မင္းစည္းစိမ္ တို့သည္ ျပဆိုခဲ့ျပီးေသာ သကၠာယဒိ႒ိ အမႈးရိွေသာ အတိတ္ အနာဂတ္
ဒုစရိုက္ကံ အနနၱတို့၏ အပင္းအသင္းတို့သာ ျဖစ္ၾကကုန္၏၊ ထိုသူေဌး စည္းစိမ္ မင္းစည္းစိမ္တို့သည္ မေသမီကာလ၌သာ ျမင္တိုင္းျမင္တိုင္း ၾကည္လင္ ရႊင္လန္းဖြယ္ ျဖစ္ကုန္၏၊ ေသမည္ျပုေသာ အခါ၌မူကား မျမင္၀ံ့, မရႈ၀ံ့တို့သာတည္း၊ ျမင္မိ ရႈမိမည္ကို အလြန္ေၾကာက္ၾကရကုန္၏၊ ျမင္၍ ရႈ၍ ေသလွ်င္ အပါယ္သို့က်ရကုန္၏။
ဘုရားသာသနာကို အရအမိ တြယ္နိုင္ကုန္ၾကေသာ သူတို့ သည္မူကား အနမတဂၢသံသရာ၌ ျဖစ္ေလရာရာ အစဥ္အျမဲ ပါရိွ၍ေနၾက ကုန္ေသာ သကၠာယဒိ႒ိ အမွူးရိွေသာ ဒုစရိုက္ကံ အနနၱတို့၏ အျပီးတိုင္ ခု်ပ္ျငိမ္းျခင္းဟူေသာ အတုမရိွ ၾကီးျမတ္လွေသာ ခ်မ္းသာသုခၾကီးကို
ရၾကေလကုန္၏၊ ဤဘ၀ေနာက္၌ အပါယ္သံသရာၾကီးမွလည္းေကာင္း၊ မိစၧာဒုစရိုက္ အမိုက္ခပ္သိမ္းတို့မွလည္းေကာင္း အမို်း၏ ယုတ္ညံ့ျခင္း, အနြယ္၏ယုတ္ညံ့ျခင္း, အဆင္းသဏၰာန္ ၾကင္အင္လကၡဏာ၏ ယုတ္ညံ့

ျခင္း, စည္းစိမ္ဥစၥာ၏ ယုတ္ညံ့ျခင္း, အက်င့္အာစာရ၏ယုတ္ညံ့ျခင္း, အသိအလိမ္မာ၏ ယုတ္ညံ့ျခင္း အစရိွေသာ ယုတ္ညံ့ျခင္း ခပ္သိမ္းတို့မွ လည္းေကာင္း အျပီးတိုင္လြတ္ျငိမ္းခြင့္ကို ရၾကေလကုန္၏။
ဘုရားသာသနာေတာ္ကို အရအမိ တြယ္တာမႈ ဆိုသည္ကား- လကၡဏာေရးသံုးပါးကို ၾကိုးစားအားခဲ ျမဲစဲြ အားထုတ္သျဖင့္ ရုပ္နာမ္ခနၶာ တရားတို့ကို ငါ၏ကိုယ္, ငါ၏အတၱ-ဟု ထင္ျမင္စဲြလမ္း၍ရိွေနေသာ သကၠာယဒိ႒ိ၏ ခု်ပ္ျငိမ္းျခင္းသို့ေရာက္၍ ျမတ္စြာဘုရား၏ သားေတာ္ အစစ္, သမီးေတာ္အစစ္, အရိယာဇာတိအျဖစ္သို့ ေရာက္သည္တိုင္ ေအာင္ တြယ္တာမႈကိုဆိုသတည္း။
ဤကဲ့သို့ ျမတ္စြာဘုရား၏ သားေတာ္အစစ္, သမီးေတာ္အစစ္, အရိယာအျဖစ္သို့ ေရာက္ၾကကုန္ေသာ သူတို့သည္ကား ယခုဘ၀မွစ၍ ျဖစ္ေလရာရာ ဘ၀မ်ားစြာ ကမၻာအဆက္ဆက္တို့၌ ဓမၼစကၡု အျမဲပါ သျဖင့္ သာသနာပေသာဘ၀, သာသနာပေသာကမၻာ, သာသနာပေသာ အခါဟူ၍ တစ္ရံတစ္ဆစ္မွ် မရိွၾကကုန္ျပီ၊ ထိုသူတို့အား အဆံုးစြန္ နိဗၺာန္
ရသည္တိုင္ေအာင္ ပရိယတၱိသာသနာေတာ္ျမတ္ၾကီးလည္း အစဥ္အျမဲ ပါရိွေလေတာ့သည္၊ ပဋိပတၱိသာသနာေတာ္ျမတ္ၾကီးလည္း အစဥ္အျမဲ ပါရိွေလေတာ့သည္၊ ပဋိေ၀ဓသာသနာေတာ္ျမတ္ၾကီးလည္း အစဥ္အျမဲ ပါရိွေလေတာ့သည္၊ မိမိတို့၏အတြက္နွင့္မူကား ေနာက္ေနာက္ သာသနာ ကို ေမွ်ာ္ဖြယ္ကိစၥ မရိွၾကကုန္ျပီ၊ ဘုရားကိုေမွ်ာ္ရေသာဒုကၡ, သာသနာ ေတာ္ကိုေမွ်ာ္ရေသာ ဒုကၡမွ အရွင္းလြတ္ျငိမ္းၾကေလကုန္၏။
 လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီး၏ ကမၼ႒ာန ဒီပနီမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။
Previous Post
Next Post

About Author

0 comments: